آفتاب
یک استاد حوزه:

یهودیان، شدیدترین دشمن برای قوم مسلمان هستند

یهودیان، شدیدترین دشمن برای قوم مسلمان هستند

یک استاد حوزه گفت: طبق آیات قرآن شدیدترین دشمن برای قوم مسلمان، یهودیان و نرم‎ترین مخالفان اسلام مسیحیان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه چهارمحال و بختیاری حجت‎الاسلام سیدمرتضی صالحی خوانساری در نخستین نشست ستاد انتفاضه و قدس استان به پیشینه استعمارگری رژیم صهیونیستی اسرائیل اشاره کرد و گفت: از سال‌های 1341 و 1342 تمامی صنایع نفت، کشاورزی و معادن ایران با حمایت مالی آمریکا و انگلیس به دست مستشاران و متخصصان اسرائیلی بود و به همین دلیل امام خمینی(ره) دغدغه مقابله با اسرائیل را داشتند اما چون هویت این رژیم بر همگان پوشیده بود کسی نگرانی امام را درک نکرد.

وی در ادامه به قرائت آیاتی از سوره مبارکه مائده در ارتباط با قوم اسرائیل و یهود پرداخت و اظهار کرد: حضرت عیسی(ع) و حضرت داوود(ع) دو پیامبری بودند که صراحتا به قوم اسرائیل لعنت فرستادند.

صالحی خوانساری افزود: قرآن کریم نیز اسرائیل را به عنوان قومی طغیان‎گر در تمام جهان معرفی کرده است؛ قومی که خود را دین‎دار می‎خوانند اما هم‎دست کفار هستند و تمامی اعمالشان منافی با دین است و اشغال‎گری و طغیان‎گری جزء فرهنگشان است و نهی از منکر را به هیچ وجه پذیرا نیستند.

به گفته وی، نتیجه فرهنگ اسرائیل آن شد که خداوند آن‎ها را خالدون در آتش جهنم معرفی کرده و در قرآن کریم کمتر گروهی با این عنوان بیان شده است.

وی به شدت زشتی اعمال قوم اسرائیل از منظر قرآن کریم اشاره کرد و گفت: قوم بنی‎اسرائیل هیچگاه با خدا، پیامبر خدا و کتاب خدا دوست نمی‎شوند و بدکاره روزگارند.

صالحی خوانساری با بیان اینکه طبق آیات قرآن شدیدترین دشمن برای قوم مسلمان، یهودیان و نرم‎ترین مخالفان اسلام مسیحیان هستند، گفت: در آیین مسیح کتاب‎های بسیار زیادی در خصوص دین اسلام، قرآن، پیامبر اکرم(ص)، امیرالمومنین(ع)، امام حسین(ع) و حضرت فاطمه(س) منتشر شده اما هیچ کدام از این کتاب‎ها در آیین یهود مشاهده نمی‎شود که این نشان دهنده انعطاف پذیری قوم مسیحی در مقابل اسلام است.

این استاد حوزه اظهار کرد: علت دشمنی برخی گروه‎های مسیحی با دین اسلام آن است که این گروه‎ها از آیین مسیحیت دور شده و تابع آیین یهود شده‎اند.

وی با اشاره به این موضوع که ماهیت اسرائیل از همان ابتدا بر امام راحل آشکار بود، تصریح کرد: از بزرگترین ابتکارات امام راحل در این خصوص نام گذاری جمعه آخر ماه رمضان به «روز قدس» است که حتی کوچک‌ترین جوامع اسلامی در سراسر جهان در این روز فرمان امام خمینی(ره) را ارج نهاده و راهپیمایی می‎کنند.

به گفته وی، هرگز نباید گمان برد که اسرائیل خاموش است بلکه اطمینان داشته باشید که واکنش حتی کوچکترین روستاهای مسلمان جهان را در این روز رصد خواهند کرد.

صالحی خوانساری اظهار کرد: اقدامات شدیدی از سوی اسرائیل برای حذف ملت غیور ایران از صحنه تظاهرات روز قدس صورت گرفته است که در این خصوص می‎توان به فتنه 88 و شعار «نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران» اشاره کرد؛ بر همین اساس امیدوارم با حضور پرشور مردم در روز جمعه و با حمایت از مردم فلسطین و اولین قبله‎گاه مسلمانان دل امام زمان(عج)و امام راحل(ره)را شاد کرده و بزرگترین مسئولیت مسلمانی خود را به بهترین نحو به انجام برسانیم.

انتهای پیام

کد N375239

وبگردی