آفتاب

رحماندوست از طرح مجلس برای مجازات عمل وازکتومی و توبکتومی انتقاد کرد

رحماندوست از طرح مجلس برای مجازات عمل وازکتومی و توبکتومی انتقاد کرد

تهران- ایرنا- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به طرح پیشگیری از کاهش جمعیت که کلیات آن به تصویب نمایندگان رسیده است، گفت: تعیین محدودیت یا مجازات در مورد تکثیر نسل مغایر با روال عادی جامعه است.

بر اساس یکی از بندهای این طرح، مجازات 2 تا 5 سال حبس برای انجام عمل های جراحی جهت پیشگیری از بارداری (وازکتومی و توبکتومی) اعمال خواهد شد.

مجتبی رحماندوست در همین زمینه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، اظهار داشت: وقتی به کلیات طرحی رای داده می شود به معنای تایید تمامی بندهای آن نیست ؛ بعضی از مواردی که در این کلیات مورد انتقاد مردم قرار گرفته مورد انتقاد نمایندگان مجلس هم می باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تایید کلیات این طرح را ضروری دانست و گفت: اگر کلیات طرح رد می شد مجلس نمی توانست وارد این موضوع شود.

رحماندوست افزود: اگر در جلسه سوم تیر ماه مجلس به کلیات طرح رای مخالف می داد دیگر نمی توانستیم آن موضوع را تصویب یا پیگیری کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شما هم با این طرح موافق بوده اید یا خیر؟ گفت:به این ترتیبی که بگوییم آدمها را در صورت جلوگیری از تکثیر نسل مجازات و یا زندانی کنیم مخالف هستم؛ اینها آزادی های شخصی برخی آدمها است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما می گوییم جامعه به سمت کم فرزندی نرود؛ نمی گوییم که آدمی حق ندارد فرزند کم داشته باشد.

رحماندوست ادامه داد: شاید شرایط یک فرد به گونه ای خاص باشد که می خواهد فرزند کمتری به دنیا آورد و البته این ها موارد استثنا است؛ چرا که باید جامعه به سوی پرفرزندی سوق پیدا کند.

وی اضافه کرد: اگر بخواهد در این مورد محدودیت صورت گیرد و یا مجازات انجام شود با روال عادی جامعه مغایر است.

لازم به ذکر است که نمایندگان مجلس، طرح مذکور را برای بررسی بیشتر به کمیسیون بهداشت و درمان ارجاع داده اند.

سیام**7261 **1449
کد N375189

وبگردی