آفتاب
یک رسانه عراقی مطرح کرد؛

ادامه همسویی بعثی-داعشی با چتر حمایتی اربیل

 ادامه همسویی بعثی-داعشی با چتر حمایتی اربیل

منابع عراقی از همکاری گسترده بعثی های استان ذیقار با داعشی ها در اربیل کردستان و توافقات پشت پرده کردها با تروریستهای تکفیری و بعثی پرده برداشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه المسله در گزارشی با اشاره به همسویی بعثی ها با داعشی ها در اربیل به نقل از یک منبع امنیتی آورده است: بعثی هایی که اصلیت آنها به استان ذیقار بر می گردد هم اکنون فعالیتهای نظامی گروهک داعش را از طریق مراکز سری در اربیل اداره می کنند.

این منبع بیان کرد: تعدادی از اعضای حزب بعث منحله از اهالی ناصریه و کسانی که مدتها در عضویت حزب بعث فعالیت می کردند و پس از سال2003 گریخته بودند، هم اکنون فعالیتهای نظامی داعش را اداره می کنند.یوسف عاید عضو شاخه حزب بعث منحله در ناصریه،محمد بندر الشدود عضو شاخه بعث و خلبان سابق، ریاض قاسم سرتیپ فراری و احمد عبدالله استاندار ذیقار قبل از سال 2003 هم اکنون در اربیل با داعش همکاری می کنند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود تاکید کرد: مراکزی که این بعثی ها در آنها قرار دارند به شدت از سوی نیروهای موسوم به آسایش کردی حفاظت می شود.

المسله اعلام کرد: منابع آگاه از توافق سری میان رهبران کرد در اربیل و داعش با حضور اعضای حزب بعث منحله مبنی بر عدم تعرض به نیروهای پیشمرگه کردی در مناطق مورد مناقشه دولت مرکزی و اقلیم کردستان و بازگشایی دفاتر احزاب کردی در مناطق تحت تسلط داعش پرده برداشتند.

این پایگاه بیان کرد: در سال2013 منابع وابسته به ائتلاف دولت قانون از اسامی وابسته به حزب بعث منحله در اربیل خبر داده بودند که در میان آنها اسامی چون مانع رشید، طالع الدوری و مزهر مطنی به چشم می خورد.

کد N375161

وبگردی