آفتاب

اهداء خون با روزه‌داری منافاتی ندارد

اهداء خون با روزه‌داری منافاتی ندارد

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت:‌ اهداء خون منافاتی با روزه‌داری ندارد و پایگاه‌های انتقال خون استان قزوین در طی روز فعال هستند.

علی‌اکبر کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه قزوین، اظهار کرد:‌ پایگاه‌های انتقال خون استان قزوین در ایام ماه مبارک رمضان صبح‌ها از ساعت ۸ الی 13 و شب‌ها از ساعت 19 و 30 دقیقه الی 23 و 30 دقیقه شب آماده پذیرش اهداکنندگان خون هستند.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن در ماه رمضان شیفت شب این مرکز به منظور خدمات‌دهی به روزه‌داران ایجاد شده است و به روزه‌داران توصیه می‌شود که پس از افطار برای اهداء خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین تصریح کرد: استقبال اهداکنندگان در ماه رمضان خوب است و پیش‌بینی می‌شود میزان مراجعه کنندگان به این مرکز در شب‌های قدر افزایش پیدا کند به همین منظور ساعات اهداء خون در نیمه دوم ماه رمضان تغییراتی خواهد کرد که به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی تاکید کرد:‌ با توجه به اینکه برخی فرآورده‌های خونی تنها در بازه زمانی کوتاهی قابلیت استفاده دارند، شهروندان اهداء خون را به شب‌های قدر موکول نکنند و طی ماه خون خود را اهدا کنند.

کیانی خاطرنشان کرد:‌ پایگاه‌های این اداره کل در شهر تاکستان نیز برای خونگیری از شهروندان در ماه مبارک رمضان آمادگی دارد و خدمات خونگیری از داوطلبان در پایگاه انتقال خون تاکستان صبح‌ها از ساعت 8 صبح تا 13 دایر است.

انتهای پیام

کد N375148

وبگردی