آفتاب

واکنش مرعشی به سخنان حجاریان : روحانی دوستان زیادی در بین اصلاح طلبان و اصولگرایان دارد

واکنش مرعشی به سخنان حجاریان : روحانی دوستان زیادی در بین اصلاح طلبان و اصولگرایان دارد

نسیم نوشت:

مرعشی در واکنش به سخنان سعید حجاریان گفت: سرنوشت روحانی و اصلاح طلبان به هم گره خورده است. عضو شورای مرکزی کارگزاران » با بیان اینکه اگر در انتخابات اصلاح طلبان همراه روحانی نبودند، پیروزیش ممکن نبود، گفت: اگر مجددا انتخاباتی بخواهد برگزار شود، روحانی و اصلاح طلبان باید با هم حرکت کنند.


بخشهایی از سخنان سید حسین مرعشی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران:

-اصلاح طلبان را به ستون فقرات یا هرچیز دیگری تعبیر کنیم بالاخره جزو حامیان اصلی روحانی در انتخابات خرداد92 بوده اند و سرنوشت روحانی و اصلاح طلبان به هم گره خورده است.

-روحانی شخصیت جامعی است و دوستان زیادی در بین اصلاح طلبان و اصولگرایان دارد ولی سالهاست که اصولگراها آقای روحانی را کنار گذاشته اند.

-اصولگرایان چند سالی است که دچارعدم انسجام و کشمکش داخلی هستند و شخصیت های موثری همچون روحانی را از خود دور کرده اند؛ به هرحال در انتخابات ریاست جمهوری خرداد92 جریان اصولگرایی پشت سر روحانی نبود و کاندیدای مستقل خودشان را داشتند؛ بخشی از اصولگراها طرفدار جلیلی، برخی طرفدار قالیباف و برخی طرفدار ولایتی بودند.

-در واقع جریان اصولگرایی دچارتشتتی شده که در ادامه تشتت های 16 سال اخیرش بوده است، یعنی بعد از خرداد 76 به اینطرف دیگر جریان اصولگرایی هیچ وقت نتوانست در مورد مسائل مهم سیاسی کشور با انسجام و وحدت حرکت کند؛ در انتخابات خرداد92 هم همین تشتت ادامه داشت.
-آقای روحانی خاستگاه اصلیش اصولگرایی بوده است ولی سالهاست که اصولگراها روحانی را درجمع خودشان نمی‌پذیرفتند.

-اگر در انتخابات آقای روحانی جناح اصلاح طلبان را همراه خود نداشت، پیروزیش ممکن نبود ولی در حال حاضر ایشان رئیس جمهور کشور هستند و می توانند در اوضاع سیاسی ایران تاثیر گذار باشند ولی اگر مجدد بخواهد انتخاباتی برگزار شود، آقای روحانی و اصلاح طلبان باید با هم حرکت کنند.

-بعید می دانم آقای خوئینی ها (سخنی درباره عدم همراهی با دولت) زده باشند چراکه امروز آقای روحانی "متحد جدی"اصلاح طلبان است و بخش مهمی از دولت را هم عناصر اصلاح طلب تشکیل می دهند.

- حزب (اعتدال) از قبل بوده است و امیداواریم که در دوره جدید فعال تر و به حزب موثری تبدیل شود.

- خلائی بین احزاب اصلاحات وجود ندارد چرا که اصلاح طلبان مخاطب خود را دارند ،حزب اعتدال و توسعه یک حزب نوگرای اصولگرا تلقی می شود بنابراین مخاطبان این دو یکی نیستند بنابراین حزب اعتدال صرفا می تواند خلاء تشکل های اصولگرا را تاحدی پر کند.
-خلائی احساس نمی کنم، در واقع احزاب اصلاح طلب فعال هستند و مخاطبانشان هم مشخص است.

-آقای خاتمی لیدر جریان اصلاحات است و آقای هاشمی رفسنجانی یک شخصیت فراجناحی است که مورد احترام خاص اصلاح طلبان قرار دارد.

 

23231

 

کد N375014

وبگردی