آفتاب
اسماعیلی تاکید کرد

لزوم محافظت و مراقبت از حریم پاک قضا و عدالت

لزوم محافظت و مراقبت از حریم پاک قضا و عدالت

رییس دادگستری استان تهران با اشاره به موضوع اطاله دادرسی، گفت: برخی از علل اطاله دادرسی برون سازمانی است، اما برخی دیگر مربوط به داخل سازمان است.

رییس دادگستری استان تهران با اشاره به موضوع اطاله دادرسی، گفت: برخی از علل اطاله دادرسی برون سازمانی است، اما برخی دیگر مربوط به داخل سازمان است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامحسین اسماعیلی در بازدید از دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قرچک، اظهار کرد: یکی از نارضایتی‌های مردم، موضوع اطاله دادرسی است که برخی از علل آن برون سازمانی است، اما برخی دیگر مربوط به داخل سازمان و همکاران است که با همت و تلاش مضاعف و برنامه ریزی دقیق در جهت رسیدگی به پرونده‌ها می‌توان بر این معضل غلبه کرد و باید تلاش کرد تا مردم به موقع طعم خوش اجرای عدالت را بچشند. باید بدانیم در صورت تلاش بی‌وقفه همکاران در مسیر اجرای عدالت توفیقات الهی نیز شامل حالشان خواهد شد.

وی در ادامه افزود: وظیفه داریم مجموعه‌ همکاران قضایی و اداری را در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت کنیم تا خدای ناکرده در برابر وسوسه‌های شیطانی دچار لغزش نشوند؛ بنابراین نیاز به مراقبت همیشگی است تا به هیچ وجه حریم پاک قضا مخدوش و آلوده نشود؛ چرا که برخی افراد سودجو منافع خود را در همین آلودگی‌ها جستجو می‌کنند و سعی دارند فضایی بسازند تا تشخیص حق از باطل توسط قضات را دچار مشکل کنند و در این مسیر از ترفندهای گوناگون نیز بهره می‌گیرند.

وی ادامه داد: قضات عزیز غیر از رسیدگی به پرونده‌ها، وظیفه مهم تری نیز دارند و آن مراقبت از حریم پاک قضاست و ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تسلط به نفس و مهار کردن وسوسه‌های شیطانی است و با استفاده از نورانیت این ماه می‌توان صبغه خدایی پیدا کرد و در مسیر احقاق حق دچار لغزش نشد و این ماه فرصتی برای تمرین فضایل و خویب‌هاست که نتیجه آن ارتقاء ایمنی ما در برابر هواهای نفسانی خواهد بود.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: مراقب باشیم طولانی بودن روزهای تابستان وکثرت شدید کار باعث نشود که همکاران دچار بدخلقی شده و با مراجعین تندرویی کنند، به هر حال بدخلقی در هیچ شرایطی قابل توجیه نیست و درس‌های ماه مبارک رمضان نیز در همین راستاست.

انتهای پیام

کد N374903

وبگردی