آفتاب

ارتش میانمار از خونتای نظامی تایلند حمایت می‌کند

ارتش میانمار از خونتای نظامی تایلند حمایت می‌کند

ارتش تایلند که به خاطر کودتای نظامی علیه دولت هدف انتقاد غربی‌هاست، می‌گوید که حمایت ارتش میانمار را که چندین دهه با مشت آهنین حکمرانی کرده، از آن خود کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دفتر نیروهای مسلح تایلند در بیانیه‌ای اعلام کرد: مین اونگ هلاینگ، رئیس ارتش میانمار در سفر خود به تایلند اعلام کرد که اقدامات ارتش این کشور در قبال دولت کاملا مناسب و در خور توجه است.

وی گفت: اقدامات حساس و مهم ارتش تایلند در حفاظت از امنیت ملی و عمومی کاملا درست است.

این مقام بعدا با ژنرال پرایوث چان اوچا، فرمانده ارتش تایلند و رهبر کودتاچیان تایلند دیدار و گفت‌وگو کرد.

ارتش میانمار که برای چندین دهه بر این کشور حکمرانی می‌کرد و باعث شده بود که میانمار به یک کشور منزوی از جانب غرب تبدیل شود، از زمان به دست گرفتن زمام امور دولت توسط یک رئیس جمهور مدنی در سال 2011 به شدت مورد حمایت کشورهای غربی از جمله آمریکا قرار گرفته و اقداماتی در جهت انجام اصلاحات دموکراتیک در میانمار باعث لغو برخی از تحریم‌های غرب در این کشور شده است.

با این حال دولت‌های غربی نگران این است که حمایت ارتش میانمار از خونتای تایلند که زمام امور این کشور را پس از کودتا علیه دولت برعهده گرفته باعث بروز برخی ناآرامی‌ها در منطقه جنوب شرق آسیا شود و این خونتای نظامی روابط خود را با کشورهای آسیایی مستحکم‌تر کند.

ارتش تایلند پس از به دست گرفتن قدرت در این کشور بسیاری از آزادی‌های مدنی را سرکوب کرد، مانع برگزاری تظاهرات عمومی شد و و البته اقداماتی را برای بازگشت شادمانی در میان مردم انجام داده است که از جمله آن می‌توان به نمایش رایگان فیلم‌ها و نشان دادن بازی‌های جام جهانی 2014 برزیل اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N374855

وبگردی