آفتاب

پوتین به کوبا، آرژانتین و برزیل می‌رود

پوتین به کوبا، آرژانتین و برزیل می‌رود

ولادیمیر پوتین طی روزهای آینده به کشورهای کوبا، آرژانتین و برزیل سفر خواهد کرد تا با رشد فزاینده انزوای بین‌المللی این کشور که در جریان بحران اوکراین به وجود آمده مقابله کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کرملین اعلام کرد که پوتین سفر شش روزه خود را با سفر به کوبا در حالی در 11 ژوئیه (جمعه) آغاز خواهد کرد که رئیس جمهور این کشور، رائول کاسترو و پدر 87 ساله انقلاب کوبا، فیدل کاسترو را ملاقات خواهد کرد.

سفر به مجمع‌الجزایر کمونیستی کوبا در واکنش به فشارها و ادامه بحران اوکراین بین روسیه و غرب است. در این جریان هاوانا، همسو با متحد قدیمی‌اش روسیه جبهه‌گیری کرده است.

بنا به اعلام کرملین، پوتین و میزبان کوبایی‌اش در نظر دارند تا درباره همکاری‌ها در زمینه انرژی، حمل و نقل، هوانوردی و فعالیت‌های فضایی و سلامت گفت‌وگو کنند.

پیش از این دیدار، مجلس روسیه با بخشودگی 90 درصدی بدهی 35 میلیارد دلاری کوبا که متعلق به زمان شوروی سابق بود اعلام کرد که باقی مانده این بدهی نیز برای سرمایه گذاری در کوبا اختصاص می‌یابد.

پوتین بعد از کوبا به منظور گفت‌وگوها در زمینه تجارت و انرژی با همتای آرژانتینی خود کریستینا کرنچر به آرژانتین سفر خواهد کرد. او در ادامه سفر خود برای شرکت در اجلاس سران "بریکس" به برزیل خواهد رفت. در حاشیه این اجلاس پوتین در نظر دارد تا با رهبران اعضای بریکس، کشورهای چین، هند و آفریقای جنوبی، دیدار کند.

پوتین در سفر خود به برزیل هم‌چنین طی مراسمی میزبانی جام جهانی را از دیلما روسف، رئیس جمهور برزیل دریافت می‌کند.

روسیه در حالی که متعهد به صرف هزینه‌های میلیون دلاری برای ساخت استادیوم‌ها و زیرساخت‌های لازم برگزاری مسابقات جهانی شده است،‌ مسابقات جام جهانی فوتبال 2018 را میزبانی خواهد کرد.

مرد قدرتمند کرملین هم‌چنین با بازرگانان برزیلی در جهت سرمایه‌گذاری برای کشور تحت فشارش دیدار خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N374822

وبگردی