آفتاب

حمله طالبان به 400 تانکر نفت در غرب کابل

حمله طالبان به 400 تانکر نفت در غرب کابل

ده‌ها تانکر حمل سوخت در یک آتش‌سوزی بزرگ در غرب کابل در آتش سوخت. آتش‌سوزی که جمعه شب آغاز شده بود، تا امروز (شنبه) ادامه داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) طالبان مسئولیت این حادثه را به عهده گرفته و گفته با موشک به تانکرها حمله کرده است اما پلیس کابل این گزارش را تایید نکرده است.

پلیس کابل با ارسال خبرنامه‌ای تایید کرده که حوالی ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه شب گذشته به دلیل نامشخص تعدادی از تانکرهای سوخت مربوط به یک شرکت خصوصی در منطقه چوک ارغندی کابل آتش گرفت.

تانکر‌های سوخت رسان ناتو

در این اعلامیه آمده که آتش سوزی نخست شدید بود ولی بعد از رسیدن نیروهای آتش نشان تحت کنترل درآمد هرچند تاکنون به صورت کامل مهار نشده و آتش سوزی ادامه دارد.

پلیس کابل گفته هنوز علت این آتش سوزی مشخص نیست.

بعضی رسانه‌ها از کشته شدن چند نفر در این حادثه خبر داده‌اند اما پلیس کابل از تعداد کشته‌های احتمالی بی اطلاعی کرده است.

نجیب دانش، معاون سخنگوی وزارت کشور افغانستان درباره این حادثه به بی‌بی‌سی گفت که دیشب به دلیل انفجار در تانکرهای سوخت که قرار بود به ولایت غزنی در جنوب افغانستان منتقل شود، ابتدا تعدادی تانکر آتش گرفت و بعد به سایر تانکرها سرایت کرد.

رسانه‌ها تعداد این تانکرها را ۴۰۰ دستگاه گزارش داده‌اند. حشمت‌الله استانکزی، سخنگوی پلیس کابل نیز در صفحه فیسبوک خود حدود ۴۰۰ تانکر را تایید کرده است.

گروه طالبان مدعی شده که آنان به کاروان سوخت‌رسان ناتو حمله و باعث این آتش سوزی شده است.

هنوز به درستی روشن نیست که این تانکرها مربوط به نیروهای ناتو بوده است یا نه.

در گذشته، شورشیان مسلح در افغانستان و پاکستان، عمدتا به کاروانهایی حمله کرده‌اند که به نیروهای ناتو سوخت و کالا می‌رسانند.

کد N374817

وبگردی