آفتاب

معاون وزیر خارجه سوریه: آتش تروریسم در سوریه و عراق گریبان غرب را می‌گیرد

معاون وزیر خارجه سوریه: آتش تروریسم در سوریه و عراق گریبان غرب را می‌گیرد

معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه رخدادهای سوریه و عراق جنگ علیه تروریسم است، گفت: کشورهایی که امروز علیه سوریه توطئه می‌چینند همان کشورهایی هستند که با رهبری واشنگتن علیه عراق نیز توطئه می‌چینند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه گفت: آتش تروریسمی که برخی کشورهای غربی در سوریه، عراق و تمامی منطقه برافروخته‌اند، دیر یا زود گریبانگیر خود این کشورها نیز خواهد شد و در حال حاضر دیگر دورویی آمریکا، فرانسه،‌ انگلیس و دست نشاندگان آنها در منطقه و جهان نمی‌تواند، همگان را قانع کند که اینها با تروریسم و گروه‌هایی مثل داعش، جبهه النصرة، جبهه اسلامی و دیگر گروه‌ها مبارزه می‌کنند.

وی گفت: از همان آغاز جنگ سوریه، بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور اعلام کرد که رخدادهای سوریه جنگی تروریستی علیه این کشور است و اگر هرچه سریعتر در مقابل این جنگ نایستیم، به تمامی منطقه و خارج از آن سرایت خواهد کرد.

مقداد اظهار داشت: در حال حاضر که اظهارات بشار اسد ثابت شده است می‌بینیم که حاکمان تروریسم در آمریکا، فرانسه، انگلیس، ترکیه و عربستان همچنان به دورویی و گمراه کردن افکار عمومی جهان می‌پردازند تا همکاری خود را با گروه‌های تروریستی توجیه کنند.

وی تاکید کرد: همگان در منطقه و خارج از آن می‌دانند که آنچه در سوریه، عراق و لبنان رخ داد جنگ طایفه‌ای نیست بلکه جنگی میان تروریسم و کسانی است که با تروریسم مبارزه می‌کنند. جنگ میان تروریست‌هایی است که دستورات واشنگتن و غرب را اجرا می‌کنند. جنگ میان انسانیت و وحشی‌گری است.

مقداد افزود: باید اینجا تاکید کنیم، به رغم گذشتن 10 سال از حمله آمریکا به عراق، واشنگتن هنوز از اهداف خود کوتاه نیامده بلکه برعکس، طرح و نقشه جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا برای تقسیم عراق هدفی است که واشنگتن درصدد اجرای آن است. هرچند که جورج بوش پسر، رئیس جمهور پیشین آمریکا و تونی بلر نخست وزیر پیشین انگلیس نیز برای تقسیم عراق و به رسمیت شناختن اسرائیل نقشه می‌کشند. در حال حاضر نباید خطر گروه داعش بر نطقه و دیگر مناطق را نادیده بگیریم.

معاون وزیر خارجه سوریه گفت: پس از گذشت سه سال از جنگ سوریه حامیان تروریسم به بن بست رسیده‌اند و تلاش می‌کنند تا نقشه‌هایشان را بار دیگر از طریق خلق حوادث دیگری در عراق که در حوادث سوریه و منطقه نیز تاثیر دارد، ترسیم کنند؛ نقشه‌هایی که هدف آنها تحقق منافع اسرائیل، ترکیه، عربستان، آمریکا، فرانسه، انگلیس و دست نشاندگان این کشورها در داخل عراق است.

مقداد تصریح کرد: مساله عجیب در اقدامات کنونی آمریکا و غرب مقابه با تروریسم نیست بلکه توطئه در خصوص نتایج انتخابات اخیر عراق و تلاش برای لغو یا ممانعت از تشکیل دولت به خاطر تحقق منافع تروریست‌ها و ایجاد دو دستگی در میان ملت عراق است.

وی ادامه داد: کشورهایی که امروز علیه سوریه توطئه می‌چینند همان کشورهایی هستند که با رهبری واشنگتن علیه عراق نیز توطئه می‌چینند برای همین مساله همبستگی با ملت عراق در چنین مرحله حساسی امری مهم و حیاتی برای مقابله با خطر تروریسم و تقسیم این کشور است.

مقداد اظهار داشت: واشنگتن و هم‌پیمانانش در حال حاضر از ایفای نقش خود برای مقابله با تروریسم در عراق فرار می‌کنند و با سفرها و بازدیدهای خود از منطقه تلاش می‌کنند تا بگویند که درصدد حل این بحران هستند اما ما می‌بینیم که اظهارات مسئولان آمریکایی چنین چیزی را نشان نمی‌دهد و عربستان نیز که در پشت تمامی این اتفاقات در جهان عرب و همچنین از بین رفتن نهادهای مشترک عربی قرار دارد تلاش می‌کند تا با اقدامی دروغین و گمراه کننده اعلام کند که می‌خواهد از عراقی‌ها حمایت به عمل آورد تا بتواند حمایت خود را از تروریسم بپوشاند.

وی گفت: سوریه مثل همیشه مخالفت خود را با حمله پیشین آمریکا به عراق و تلاش برای از بین بردن آن و همچنین مداخله در امور داخلی عراق اعلام می‌کند.

انتهای پیام

کد N374813

وبگردی