آفتاب

انفجار 2 عامل انتحاری در ساختمان دولتی در جنوب عربستان/حمله القاعده به نیروهای مرزی

انفجار 2 عامل انتحاری در ساختمان دولتی در جنوب عربستان/حمله القاعده به نیروهای مرزی

شبکه العربیه گزارش داد که دو عامل انتحاری امروز (شنبه) خود را در جنوب عربستان منفجر کردند.

شبکه العربیه گزارش داد که دو عامل انتحاری امروز (شنبه) خود را در جنوب عربستان منفجر کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این شبکه خبری اعلام کرد که دو فرد انتحاری بعد از اینکه در داخل ساختمانی دولتی در منطقه شروره در جنوب عربستان محاصره شدند خود را منفجر ساختند.

منابع به العربیه گفتند:‌ انفجار دو عامل انتحاری بعد از مقاومت آنها در برابر نیروهای امنیتی رخ داد و این دو عامل از سلاح‌های مختلف و چندین بمب استفاده کردند که آسیبی به این نیروها وارد نشد.

منابع افزودند: این افراد کمربند انتحاری، بمب‌ دست‌ساز، کوکتل مولوتف و مهمات دیگر در اختیار داشتند.

پیشتر منابع عربستان از حمله افراد مسلح به یک گشت امنیتی در نزدیکی پاسگاهی در مرز با یمن و کشته شدن سه تن از نیروهای امنیتی در این حادثه خبر دادند.

منابع عربستانی اعلام کردند که نیروهای امنیتی این کشور تلاش شش فرد مسلح را که احتمالا عضو گروه القاعده بودند را برای نفوذ به خاک عربستان ناکام گذاشتند.

به گزارش منابع مذکور، در این حمله که به نزدیکی پاسگاهی در مرز با یمن صورت گرفت، سه تن از نیروهای امنیتی عربستان کشته شدند. همچنین سه تن از افراد مسلح کشته و یک تن دیگر دستگیر شد.

به گزارش منابع امنیتی، دو تن دیگر نیز به سمت منطقه "شروره" در جنوب عربستان فرار کردند.

به گزارش منابع امنیتی عربستان، افراد مسلح از جمله افراد تحت تعقیب دستگاه‌های امنیتی بوده و در حوادث مختلفی در کشور دست داشته‌اند و این افراد که سوار بر دو خودرو بودند از یمن وارد خاک عربستان شدند.

به گزارش منابع مذکور، اعضای القاعده تلاش می‌کنند تا به هرگونه عملیات تروریستی به ویژه در پنجمین سالگرد تلاش برای ترور محمد بن نایف بن عبدالعزیز، وزیر کشور عربستان در اوت 2012، دست بزنند.

روز جمعه مصادف با پنجمین سالگرد تلاش برای ترور محمد بن نایف بن عبدالعزیز بود.

انتهای پیام

کد N374793

وبگردی