آفتاب
یک نماینده مجلس:

سوال نسبت به استیضاح می‌توانست در اولویت قرار گیرد

سوال نسبت به استیضاح می‌توانست در اولویت قرار گیرد

نماینده مردم دهلران در مجلس ضمن تاکید بر توجه به توسعه علمی که مورد تاکید رهبری نیز بوده است، گفت: مجلس در مورد سوال از وزرا نشان داده که منطقی و اصولی برخورد می‌کند.

علی‌محمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر تلاش علمی و تمرکز بر مسائل علمی تاکید داشته‌اند، به مطرح شدن موضوع استیضاح وزیر علوم در مجلس توسط تعدادی از نمایندگان متقاضی اشاره کرد و گفت: باید به این نکته توجه داشت که از لحاظ حق قانونی، سوال و استیضاح حق نمایندگان است و نمایندگان دغدغه‌هایی دارند که باید به آنها توجه شود.

نماینده مردم دهلران در مجلس خاطرنشان کرد:‌ اکنون کشور در شرایطی است که ما در سایر بخش‌ها از قبیل اقتصاد، صنعت و کار که متولی آن وزارت کار است مشکلات مشابهی داریم که شاید کمتر از حیطه وزارت علوم، تحقیقات و فناروی نباشد.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که اگر بخواهیم اولویت‌بندی کنیم در این حوزه به جای استیضاح می‌توانست سوال هم اولویت قرار گیرد اما نمی‌توان به آنهایی که متقاضی هستند گفت که چرا استیضاح را در دستور کار قرار دادند.

احمدی خاطرنشان کرد: مجلس طی چند مورد اخیر که سوال در دستور کار قرار گرفته نشان داده که هم گوش به حرف استیضاح‌کنندگان و یا سوال‌کنندگان است و هم پاسخ‌های وزیر را مورد توجه قرار می‌دهد اما باید همان‌طور که به دغدغه استیضاح‌کنندگان احترام صورت می‌گیرد پاسخ‌های وزیر مربوطه نیز مورد توجه باشد.

نماینده مردم دهلران در مجلس با بیان اینکه مجلس در چند مورد اخیر که بررسی سوال را در دستور کار داشته نشان داده که منطقی‌ و اصولی برخورد می‌کند و از عقلانیت برخوردار است و منافع ملی را در نظر دارد، گفت: در مورد استیضاح وزیر علوم نیز باید دید که مجلس آن را اعلام وصول می‌کند یا خیر و اگر اعلام وصول شود روال طبیعی خود را طی خواهد کرد.

وی افزود: همان‌طور که در بررسی سوال در مجلس شاهد بودیم در مواردی که سوال از منطق و چارچوب قوی برخوردار نبوده‌اند مجلس به نفع وزیر رای داده است.

انتهای پیام

کد N374785

وبگردی