آفتاب

تلاش برای ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در ایلام

تلاش برای ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در ایلام

مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی ایلام از اجرای ارائه آموزش‌های عمومی برای ریشه کن کردن بی‌سوادی قرآنی به بیش از 10 هزار نفر در استان خبر داد.

حشمت‌الله رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزراری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: در مرحله نخست این طرح در سال جاری 10 هزار نفر از عموم مردم در رده‌های سنی مختلف در دوره‌های مختلف آموزشی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی افزود: افزایش صددرصدی خانه‌های قرآن و موسسات قرآنی، استفاده از توان همه مربیان قرآنی در سطح استان، تامین منابع آموزشی از جمله اقداماتی است که از سوی دارالقرآن کریم برای دست‌یابی به اهداف این طرح در حال اجرا است.

رستمی، با بیان اینکه اجرای این طرح 5 سال زمان نیاز دارد، خاطرنشان کرد: برای سال نخست اجرای این طرح 10 هزار نفر و طی سال‌های بعد دو برابر ظرفیت‌های آموزشی افزایش خواهد یافت.

مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه در حال حاضر 145 خانه قرآن، 20 موسسه قرآنی و 90 جلسه دائمی قرآن کریم پذیرای مردم برای آموزش در رشته‌های مختلف قرآن در بین عموم مردم در استان است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری این تعداد به 250 تشکل قرآنی و 150 جلسه دائمی قرآن ارتقا یابد.

وی ادامه داد: روان‌خوانی، فصیح‌خوانی، مفاهیم و آموزش حفظ یک جزء قرآن کریم رشته‌هایی است که در این جلسات و موسسات آموزش داده می‌شود.

مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان، برقراری زمینه ارتباط بیشتر با قرآن کریم، تاثیرپذیری آحاد مردم از آموزه‌های این کتاب آسمانی و به تبع آن چشم پوشی از معاصی و توانمندسازی مردم در زمینه‌های قرائت قرآن کریم را از جمله اهداف این دوره‌ها عنوان کرد.

وی، با بیان اینکه به منظور تامین کتاب قرآن در مناطق محروم استان، دارالقرآن کریم اقدام به جذب مشارکت‌های مردمی جهت چاپ و نشر قرآن کریم در قالب طرح “نور باران” کرده است، افزود: عموم مردم می‌توانند برای شرکت در این طرح مبالغ حمایتی خود را برای چاپ و نشر قرآن کریم به حساب مجمع خیرین قرآنی به شماره 88888 نزد بانک ملی ایران واریز کنند.

رستمی هزینه چاپ هر جلد قرآن کریم را 100 هزار ریال برآورد کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه مبارک رمضان هزینه 3 هزار جلد قرآن کریم تامین شود.

وی، خاطرنشان کرد: جمع‌آوری قرآن‌های نو و بلا استفاده از مردم و نهادهای استان روش دیگر شرکت در این طرح بوده و قرآن‌‎های جمع‌آوری شده در مناطق روستایی، جلسات دائمی قرآن و موسسات قرآنی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

کد N374583

وبگردی