آفتاب
نماینده مردم کرمان:

حضور مردم در جمع‌خوانی قرآنی تیر خلاصی است بر توطئه‌های وهابیت

حضور مردم در جمع‌خوانی قرآنی تیر خلاصی است بر توطئه‌های وهابیت

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از حضور پر شور مردم در آئین جمع‌خوانی قرآن کریم قدردانی کرد و این حضور حماسی را موجب خنثی‌سازی توطئه های وهابیت دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، "محمد رضا پورابراهیمی" در حاشیه برگزاری آئین جمع خوانی قرآن کریم در حسینیه ثارالله شهر کرمان با اشاره به اینکه جمع خوانی قرآن کریم سنت حسنه ای است که از سال های بسیار دور در کشور وجود داشته است، گفت: این مراسم در گذشته بصورت جزء خوانی بطوریکه یک نفر استاد قرآن، ایرادات قاریان را برطرف می کرد، برگزار می شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به حضور اکثریت مردم در جمع خوانی های قرآن در مکان های مختلف، معمولا فقط چند نفر آیات قرآن را به صورت ترتیل خوانی قرائت می کنند و بقیه افراد گوش می دهند.

پورابراهیمی با تشکر از مردم کرمان بواسطه این حضور پر شور در آئین جمع خوانی قرآن کریم در حسینیه ثارالله شهر کرمان، این حضور را حماسی عنوان کرد و گفت: این حضور مردم تیر خلاصی است بر توطئه های وهابیت که شیعیان را به بی اعتنایی به قرآن کریم متهم می کنند.

وی افزود: مردم ایران اسلامی اعتقاد قلبی دارند که عمل به دستورات قرآن برای هر فرد مسلمان واجب است و با تمسک به سیره اهل بیت (ع) و تأسی به دستورات الهی در قرآن به سعادت می رسند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی همچنین با تشکر از برگزار کنندگان این مراسم بویژه صدا و سیمای مرکز کرمان بدلیل پخش زنده آن از چندین شبکه استانی و سراسری، گفت: تبلیغ جمع خوانی قرآن کریم کرمان باعث جذب جوانان برای شرکت در این مراسم شده است که بسیار مورد تقدیر است.

وی با بیان اینکه، کرمان در سال های گذشته هم در بین سایر استان ها در کشور در برگزاری این مراسم جزء برترین ها بوده است، خاطر نشان کرد: اثر معنوی قرائت قرآن به صورت جمع خوانی برکاتی دارد که در قرائت فردی نیست و همیشه اجتماع مسلمین مورد رضایت الهی بوده است.

انتهای پیام

کد N374580

وبگردی