آفتاب
مدیرعامل ستاد دیه کشور اعلام کرد

بیش از 7000 زندانی در انتظار یاری خیرین

بیش از 7000 زندانی در انتظار یاری خیرین

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: 7 هزار و 500 زندانی جرائم غیرعمد در کل کشور در انتظار یاری خیرین هستند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسدالله جولایی در آیین جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان البرز اظهار کرد: از 7 هزار و 500 زندانی جرائم غیرعمد، یک هزار و 400 محکوم به پرداخت دیه تصادفات، 200 محکوم به پرداخت دیه غیر عمد در زندان‌های سراسر کشور هستند.

وی ادامه داد: 2000 بدهکار مهریه، 3 هزار و 400 نفر محکوم مالی و 450 نفر از زندانیان نیز محکوم به پرداخت نفقه هستند که برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در کشور به 4هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

جولایی با بیان اینکه بهار رهایی با گل احسان تو شعار گلریزان امسال ستاد دیه است، گفت: روزهای معنوی ماه مبارک رمضان، روزهای پرامید زندانیان جرایم غیرعمد است که نه کلاهبردارند و نه تبهکار بلکه به علت ناآگاهی و جهل به قانون گرفتار شده‌اند.

وی اظهار کرد: در سال گذشته 7 هزار و 735 زندانی جرائم غیرعمد در کشور آزاد شدند که برای آزادی زندانیان 834 میلیارد تومان پرداخت شد.

جولایی با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی و آموزش بیشتر قوانین رانندگی، یادآور شد: ائمه جماعات مساجد، اساتید دانشگاه بایئد در این حوزه فعال شوند تا شاهد فروپاشی خانواده‌ها و به زندان افتادن شهروندان نباشیم.

وی با اشاره به اجرای صحیح قانون رانندگی و پیشگیری از تصادفات رانندگی در کشور گفت: هر چه شهروندان با قانون آشناتر شوند، از ورود آنها به زندان پیشگیری می‌شود.

جولایی در خصوص الزام پرداخت مهریه از سوی فرد متعهد نیز افزود: مهریه بالا سبب شده است که فرد توانایی پرداخت آن را نداشته باشد و سال‌ها در زندان بسر ببرد.

مدیرعامل ستاد دیه کشور یادآور شد: امسال 190 جشن گلریزان در سراسر کشور در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود که مردم می‌توانند از طریق ستاد دیه کمک‌های خود را ارسال کنند.

انتهای پیام

کد N374577

وبگردی