آفتاب
یک استاد دانشگاه:

نوع برداشت جامعه از قرآن غلط است

نوع برداشت جامعه از قرآن غلط است

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: نوع برداشت ما از قرآن در جامعه غلط است و ما باید دنبال چگونگی رسیدن انسان به آرامش از دیدگاه قرآن باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از اردبیل، حجت‌الاسلام پورحسین‌فر در کارگاه آموزشی تدبر در قرآن با بیان اینکه معارف قرآنی به معنای واقعی کلمه معارفی وسیع و گسترده هستند، افزود: طبق نظر گذشتگان قرآن کریم کلام، جهان‌بینی و مکاشفات پیامبر اکرم (ص) است.

وی تصریح کرد: قرآن، ریاضیات و معادلات را برای انسان حل نمی‌کند، بلکه طریقه حل کردن آن را در قالب آیات الهی به انسان می‌آموزد.

پورحسین‌فر با بیان اینکه قرآن به ما در مقابل مادیات و ابزارهای دنیوی تلنگر می‌زند، خاطرنشان کرد: قرآن کریم آگاهی نور، تفکر و اندیشه به انسان می‌دهد، نه علوم آکادمیک که امروزه با آن رو به رو هستیم.

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه قرآن دائما انسان را به تفکر دعوت می‌کند، تصریح کرد: در آفرینش آسمان و زمین و شب و روز نشانه‌هایی برای صاحبان عقل و اندیشه وجود دارد.

پورحسین فر مسلمان اندیشمند را بهتر از فرد بدون اندیشه عبادت کننده دانست و افزود: ما فکر می‌کنیم مسلمانی به نماز خواندن و روزه گرفتن است، ولی متاسفانه این چنین نیست.

انتهای پیام

کد N374576

وبگردی