آفتاب

برگزاری نمایشگاه بین المللی چرم هند با حضور ایران

برگزاری نمایشگاه بین المللی چرم هند با حضور ایران

دهلی نو - ایرنا - چهارمین نمایشگاه بین المللی چرم هند با حضور 30 کشور جهان از جمله ایران در دهلی نو برگزار شده است.

به گزارش ایرنا، دراین نمایشگاه که از روز پنج شنبه افتتاح شده و امروز (شنبه) پایان می یابد 120 شرکت تولید و توزیع کننده چرم از 30 کشور جهان محصولات خود را عرضه کرده اند.

ایران، چین، فرانسه، ترکیه و تایوان از جمله شرکت کنندگان در این نمایشگاه بین المللی هستند.

صنعت چرم در هندوستان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.حجم تجارت چرم در اقتصاد هند سالانه 11 میلیارد دلار است و دو و نیم میلیون نفر در این صنعت فعال هستند.

30 درصد فعالان صنعت چرم در هندوستان را زنان تشکیل می دهند. بیشتر تولیدات چرم هند به کشورهای آلمان، انگلیس، آمریکا، هنگ کنگ، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا صادر می شود.

قیمت مناسب تولیدات چرم هند با توجه به نیروی کار ارزان و تنوع تولیدات با طراحی های نو موجب شده این کشور به یکی از عمده ترین تولید کنندگان و صادر کنندگان چرم در جهان تبدیل شود.

در نمایشگاه بین المللی چرم 2014 دهلی نو تولید کنندگان چرم از کشورمان نیز حضور دارند. ایرانیان با پیشینه سه هزار ساله، اولین و قدیمی ترین تولید کنندگان چرم در جهان به شمار می آیند.

آثار باستانی به جا مانده از دوران قبل از میلاد نشان می دهد ایرانیان از حدود 1500 سال قبل از میلاد، از پوست برای تهیه لباس، کفش و جنگ افزار استفاده می کردند ولی از 550 سال قبل از میلاد بود که از چرم برای لباس و زره نیز استفاده کردند.

وجود واژه هایی مانند ادیم، کیمخت، ساغری، تیماج، سختیان در زبان پارسی قبل از اسلام و همچنین وجود واژه های مرتبط با وسایل و ابزار های چرمی مانند سختک، کمربند، انگشتیان، مشک و غیرو در متون پهلوی نشان دهنده استفاده گسترده از چرم در ایران پیش از اسلام است.

ایرانیان باستان از پوست حیواناتی مانند گاومیش، گاو و گوسفند برای نوشتن بر روی آن استفاده می کردند و ابن یمین در نوشته هایش بر نوشتن فرمان های داریوش بر روی چرم اشاره کرده است.

همچنین پوست نوشته هایی که در اورامان کردستان یافت شده نشان دهنده استفاده از پوست برای نگارش در دوره اشکانیان است.

تولید انواع پوست وچرم و نیز تجارت مرتبط با آن در دوره عباسی در سراسر قلمرو اسلامی پررونق بود. استفاده از پوست حیوانات مختلف برای ساخت پوستین و قبضه شمشیر و آستر کفش و لباسهای زمستانی همچنین برای افسار و رکاب و مشک و جلدهای چرمی برای کتاب ها که به صورت ساده ای طلاکوب می شد بعضی از مهم ترین کاربردهای چرم در این دوره است و گزارشهای فراوانی درباره تجارت پوست و چرم در این دوره در دست است که نشان دهنده رونق استفاده از چرم در ایران می باشد.

آساق ** 2167 ** 275 **
کد N374005

وبگردی