آفتاب

تارنمای روسی: روسیه به اوکراین نیروی صلحبان اعزام می کند

تارنمای روسی: روسیه به اوکراین نیروی صلحبان اعزام می کند

مسکو- ایرنا- یک تارنمای روسی مدعی شد که روسیه با توجه به افزایش شمار قربانیان در درگیری های مناطق جنوب و شرق اوکراین، ظرف 48 ساعت آینده نیروی صلحبان به این مناطق اعزام می کند.

به گزارش ایرنا، تارنمای ˈازناک.کومˈ روز جمعه به نقل از یک مقام نزدیک به ریاست وزارت امور خارجه روسیه از احتمال آغاز عملیات صلحبانی روسیه در اوکراین در روزهای آینده خبر داد.

این مقام با بیان این که وضعیت در مناطق مناقشه در اوکراین بسیار پیچیده است، اظهار کرد: به ˈپتر پوروشنکوˈ رییس جمهوری اوکراین پیشنهاد شد عملیات نظامی در مناطق لوهانسک و دونتسک را برای چند ماه متوقف کند.

وی افزود: در ازای این اقدام روسیه استقلال این دو منطقه را به رسمیت نمی شناسد.

تارنمای روسی به نقل از این مقام نوشت: پوروشنکو این طرح را نپذیرفت و هر روز شاهد کشته شدن شماری از غیرنظامیان هستیم.

وی اضافه کرد: عملیات صلحبانی از طرف روسیه برای اجرا آماده شده است و در صورت تحقق نیروهای روسی وارد خاک اوکراین شده و محافظت از شهرهای بزرگ مناطق لوهانسک و دونتسک را برای تامین امنیت ساکنان آن برعهده می گیرند.

مقام روس در پاسخ به این سوال که در این صورت چرا اخیرا ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه اجازه اعزام نیروی نظامی به اوکراین را از شورای فدراسیون پس گرفت، اظهار کرد: این اقدام برای ایجاد شرایط حسن نیت قبل از سفر به اتریش و دیدار با پوروشنکو لازم بود اما الان وضعیت بسیار پیچیده است.

اروپام/2242**۵۱۸ ** 1917
کد N373823

وبگردی