آفتاب

پاکستان خواستار آزادی اتباع خود از بازداشتگاه های هند شد

پاکستان خواستار آزادی اتباع خود از بازداشتگاه های هند شد

اسلام آباد - ایرنا - دولت پاکستان روز جمعه از هند خواست تا اقدامات لازم برای آزادی آن دسته از اتباع پاکستانی بازداشت شده که مدت حبس آنان به پایان رسیده، انجام دهد.

به گزارش ایرنا، وزارت امورخارجه پاکستان امروز دربیانیه ای رسمی اعلام کرد: 477 زندانی این کشور (346 غیرنظامی و 131 صیاد) در بازداشتگاه های هند محبوس هستند.

دراین بیانیه آمده؛ از تعداد 477 زندانی پاکستانی در هند، 22 نفر از غیرنظامیان مدت حبس خود را به پایان رسانده و منتظر رهایی از بازداشتگاههای هند هستند.

مرکز دیپلماسی دولت اسلام آباد گفت: پاکستان امیدوار است تا دولت هند برای آزادی آن دسته از زندانیان پاکستانی که مدت حبس آنان به پایان رسیده و بازگرداندن این افراد به کشورشان گام های موثری بردارد.

مقامات پاکستانی اعلام کردند: هند امروز جمعه 9 زندانی پاکستانی (چهار غیرنظامی و پنج صیاد) را آزاد و این افراد در منطقه مشترک مرزی ˈواگهˈ در حومه شهر ˈسیالکوتˈ در شرق ایالت پنجاب پاکستان تحویل مقامات این کشور شدند.

پاکستان و هند به طور مکرر صیادان دو کشور را به دلیل ورود به محدوده و قلمرو آبی بازداشت می کنند، این موضوع همواره به عنوان بخش مهمی از مذاکرات دوجانبه دهلی نو - اسلام آباد مورد بحث قرار می گیرد.

ˈمحمد نواز شریفˈ نخست وزیر پاکستان پنجم خرداد امسال (26 می) دستور دارد تا به نشانه حسن نیت 151 صیاد هندی را از بازداشتگاههای پاکستان آزاد شوند.

هند نیز چند روز پس از این تحول، 37 زندانی پاکستانی را آزاد کرد.

دولت اسلام آباد سه شنبه گذشته اعلام کرد که پاکستان و هند براساس قرارداد دوجانبه، فهرست زندانیان محبوس در کشورهای یکدیگر را مبادله کردند.

آساق*ط*ا.ر*1859
کد N373629

وبگردی