آفتاب
تحولات اوکراین/

هشدار واشنگتن درباره تحریم روسیه/ زخمی شدن 20 نفر در حملات توپخانه ای به کراماتورسک

هشدار واشنگتن درباره تحریم روسیه/ زخمی شدن 20 نفر در حملات توپخانه ای به کراماتورسک

هشدار واشنگتن برای اعمال تحریم‌ های بیشتر علیه روسیه و زخمی شدن 20 نفر در پی حملات توپخانه ای به شهر کراماتورسک از جمله تحولات اوکراین به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، اینترفکس از موافقت وزرای امور خارجه اوکراین، روسیه، آلمان و فرانسه برای تشکیل گروه تماس به منظور حل بحران شرق اوکراین و ایجاد آتش بس پایدار و نامشروط در این کشور تحت نظارت هیئت ناظر ویژه سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین خبر داد.

وزرای خارجه روسیه، آلمان، فرانسه و اوکراین درباره بیانیه چهار جانبه در خصوص طرح پیشنهادی روسیه به توافق رسیدند که بنا بر این طرح نیروهای مرزبانی اوکراین به همراه ناظران سازمان امنیت اروپا در سه نقطه در داخل خاک روسیه مستقر خواهند شد.

این تصمیم روسیه با هدف کنترل بیشتر مرزهای این کشور و اوکراین گرفته شده است اما اوکراین در لحظه آخر اعلام داشته است در صورتی حاضر است این قدم را بردارد که آتش بس دوجانبه بدون پیش شرط برقرار شود.

در همین رابطه "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه از آمادگی کشورش برای پذیرش مرزبانان اوکراینی و ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا مستقر در مرز این کشور با اوکراین خبر داد.

خبر دیگر اینکه جو بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با پترو پوروشنکو رئیس جمهوری اوکراین از آمادگی واشنگتن برای اعمال تحریم‌ های بیشتر علیه روسیه در ارتباط با وضعیت اوکراین در صورت ادامه حمایت مسکو از جدایی طلبان اوکراینی شامل اعطای سلاح‌ های سنگین و دیگر تجهیزات از طریق مرز خبر داد.

همچنین یک سخنگوی شبه نظامیان محلی در شرق اوکراین از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن 20 فرد دیگر در نتیجه حملات توپخانه ای به شهر کراماتورسک در منطقه دونتسک در شرق اوکراین توسط نظامیان اوکراینی خبر داد که حال بسیاری از مجروحین وخیم گزارش شده است.

این سخنگو که خواست نامش فاش نشود در ادامه از ویرانی چندین ساختمان مجاور خطوط انتقال برق و خسارت دیدن نیروگاه برق حرارتی اسلاویانسک در جریان ادامه حملات توپخانه ای شهر کراماتورسک توسط سربازان ارتش اوکراین خبر داد.

کد N373621

وبگردی