آفتاب

حمله انتحاری در کراچی دو کشته برجای گذاشت

حمله انتحاری در کراچی دو کشته برجای گذاشت

اسلام آباد - ایرنا - یک مقام ارشد پلیس پاکستان گفت : اقدام تروریستی یک عامل انتحاری روز جمعه در شهر بندری ˈکراچیˈ مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان دو کشته و تعدادی زخمی برجای گذاشت.

به گزارش ایرنا، معاون فرمانده پلیس ایالت سند درکراچی به رسانه های پاکستانی گفت : یک تروریست انتحاری جلیقه مملو از باروت خود را روزجمعه درنزدیکی مسجد ˈمکیˈ واقع در منطقه ˈصدرˈ این شهر منفجر کرد.

وی افزود : دو غیرنظامی دراین اقدام تروریستی کشته و دست کم پنج نفر نیز به شدت زخمی شدند.

شبکه های خبری پاکستان گزارش دادند: شدت انفجار به حدی بود که صدای آن در مناطق دور از محل حادثه نیز شنیده شد. چند خودرو پارک شده در محل انفجار، فروشگاه ها و واحدهای مسکونی نیز بر اثر این انفجار دچار خسارت جدی شدند.

تیم های امدادی با حضور درمحل حادثه، اجساد قربانیان و زخمی های این انفجار تروریستی را به مرکز پزشکی قانونی و بیمارستان عباسی شهر کراچی منتقل کردند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است. با این حال مقامات پاکستان شبه نظامی وابسته به گروه های افراطی از جمله گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان موسوم به (تی تی پی) را برای انجام چنین اقداماتی مقصر می دانند.

ˈمحمد نواز شریفˈ نخست وزیر پاکستان و بسیاری از رهبران احزاب برجسته سیاسی از جمله ˈالطاف حسینˈ رییس جنبش متحده قومی (دومین حزب عمده در ایالت سند) و ˈعمران خانˈ رییس حزب تحریک انصاف (حزب حاکم در ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب این کشور) حمله انتحاری در شهر کراچی را به شدت محکوم کردند.

امروز همچنین انفجار بمب در منطقه ˈکورنگیˈ شهر کراچی منجر به تخریب کامل دفتر خدمات پست متعلق به یک شرکت خصوصی شد. پلیس اعلام کرد که در این حادثه به هیچ فردی آسیبی وارد نشد.

انفجار بمب، افزایش خشونت های فرقه ای و قتل های هدفمند و سیاسی در شهر 18 میلیون نفری کراچی طی ماه های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

کمیسیون حقوق بشر پاکستان اعلام کرده که در شش ماه نخست سال جاری میلادی بیش از یک هزار و 800 نفر قربانی عملیات تروریستی اعضای گروه های غیرقانونی در بزرگترین شهر اقتصادی پاکستان شده اند.

آساق*ط*ا.ر*1859
کد N373528

وبگردی