آفتاب

خطیب نمازجمعه تهران: از اهداف اصلی داعش انحراف افکار ازجنایات اسرائیل است/ داعش از درون ویران می‌شود

خطیب نمازجمعه تهران: از اهداف اصلی داعش انحراف افکار ازجنایات اسرائیل است/ داعش از درون ویران می‌شود

ایسنا نوشت: ۱۴:۲۷

خطیب نماز جمعه تهران گفت: جهان ما به‌دنبال فضیلت است و قطعا خشونت و تروریسم در این جهان محکوم است. گروه تروریستی داعش بزودی از درون ویران خواهد شد.

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، با اشاره به دیدارهای این هفته مقام معظم رهبری و بیانات ایشان، گفت: مقام معظم رهبری در دیدارهای این هفته مطالب مهمی را بیان کردند، از جمله اینکه گفتند، تبدیل دانشگاه به باشگاه سیاسی سم مهلک برای نهضت علمی ما به حساب می‌آید و همچنین گفته‌اند هیچ‌گاه نباید از دشمن غافل شویم، دشمن همیشه نقشه‌ها و توطئه‌هایی برای ما خواهد داشت.

وی با بیان این‌که «گروه جنایتکار داعش برای نفوذ در منطقه ایجاد شده است» گفت: دنیای استکبار طی قرون گذشته با همه ابزارش به جنگ اسلام آمده است، زیرا اسلام سعادت را برای همگان می‌خواهد و آن‌ها خوشبختی را تنها برای خود می‌پندارند. اسلام می‌گوید بزرگی فقط برای خدا است اما آن‌ها می‌خواهند مردم جلویشان تسلیم شوند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: استکبار تصور می‌کند با کشتن و ترور می‌تواند جلوی اسلام و انقلاب اسلامی را بگیرد. همه شما دیدید که در سوریه و عراق چه کردند. هیچ غلطی نتوانستند بکنند و نمی‌توانند کاری از پیش ببرند. دشمن تلاش می‌کند اما مومنین با فرهنگ جهادی جلوی خطر را می‌گیرند.

وی همچنین افزود: نه دشمنان از جنایات داعش خوشحال شوند و نه دوستان امیدشان را از دست بدهند. جنایات بیشتر از این هم بوده است، کربلا بوده است. اما دیدیم مکتب اهل بیت با تمام آن جنایات زنده ماند و زنده خواهد شد. خداوند گفته‌اند ما طرفداران حق را یاری خواهیم کرد و نمی‌گذاریم دشمن بر آن‌ها غلب شود.

موحدی کرمانی با بیان این‌که «برادرکشی محکوم است» تصریح کرد: آنچه که در عراق اتفاق افتاده نزاع شیعه و سنی نیست، بلکه نزاع کشتن انسان و انسانیت است. من همین‌جا از مرجعیت عراق تشکر می‌کنم که حکم جهاد ایشان نقش موثری در پیشروی ارتش عراق در میان گروهک جنایتکار داشت. علمای اهل سنت هم در این میان بسیار موثر بودند.

وی با تاکید بر حمایت دنیای استکبار از گروهک تروریستی داعش، خاطرنشان کرد: آن کسانی که ادعای دموکراسی دارند عجیب است که از این گروه غرب حمایت می‌کند آنچه که جایش در این روزها خالی است اظهار محکومیت چشمگیر مجامع بین‌المللی، چه اسلامی و چه غیراسلامی مانند شورای امنیت سازمان ملل و... است. آن‌ها باید با قاطعیت بیشتر داعش را محکوم کنند.

خطیب نمازجمعه تهران بیان ‌کرد: غارت منابع نفتی و ثروت این کشور و تجهیز نیروهای نظامی استکبار در منطقه از اهداف واقعی حضور این گروهک در عراق است. داعش رو به شکست است زیرا ارتش و مردم با تمام قدرت در مقابل ریشه‌کن کردن آن‌ها ایستاده‌اند. در درون خود داعش نیز اختلافات زیادی وجود دارد و انشعاباتی نیز صورت گرفته است.

وی هشدار داد: یکی از اهداف اصلی حضور داعش در منطقه انحراف افکار عمومی از جنایات اسرائیل است. طراحان سیاست تفکیک قومی و نژادی با اقدام سیاست تفرقه بیانداز و آقایی کن می‌خواهند اهداف خود را پیش ببرند، اما به‌زودی رسوا خواهند شد. کسی نیست که نداند داعش مزدور، ضداسلام و از بقایای بعثی‌هاست.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به وقایع مهم تاریخ هفته گذشته و آینده گفت: رحلت فیلسوف بزرگ اسلام بوعلی سینا، شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب، رحلت شیخ مفید و آیت‌الله صدوقی، رحلت علامه امینی و همچنین سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکای جنایتکار و رحلت حاج سید جواد خامنه‌ای والد مقام معظم رهبری و رحلت خدیجه کبری (س) از وقایع مهم هفته گذشته و آینده است.

 

503

کد N373510

وبگردی