آفتاب
وزارت خارجه با صدور بیانیه‌ای خواستار شد؛

تشکیل کمیته حقیقت یاب بین‌‌المللی برای روشن شدن سرنوشت دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی در لبنان

تشکیل کمیته حقیقت یاب بین‌‌المللی برای روشن شدن سرنوشت دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی در لبنان

وزارت امور خارجه ایران با صدور بیانیه‌ای پیشنهاد قبلی خود برای تشکیل یک کمیته حقیقت یاب بین‌المللی به منظور روشن شدن سرنوشت چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی در لبنان را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت امور خارجه کشورمان به مناسبت سی و دومین سالگرد ربایش دیپلمات‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران درلبنان بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد.

«14 تیرماه، مصادف با سی و دومین سالگرد ربایش چهار دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در لبنان می‌باشد. وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت این روز و یاد و خاطره دیپلمات‌های ربوده شده، بر حق دولت جمهوری اسلامی ایران و خانواده این عزیزان در پیگیری مجدانه موضوع تا روشن شدن سرنوشت ایشان تاکید می‌کند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با یادآوری شرایط اشغال سرزمین لبنان توسط رژیم صهیونیستی در زمان حادثه و نقش عوامل مرتبط با این رژیم در ربایش دیپلمات‌های کشورمان و اطلاعات موجود از انتقال دیپلمات‌های ایرانی به فلسطین اشغالی، بر مسئولیت کامل حقوقی و سیاسی رژیم صهیونیستی در این زمینه تاکید می‌کند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تشکر از کلیه تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته از سوی دولت لبنان و برخی نهادهای مسئول بین‌المللی در پیگیری موضوع از جمله نامه 13 سپتامبر 2008 دولت وقت لبنان به دبیرکل سازمان ملل و تایید ربایش دیپلمات‌های ایرانی درخاک لبنان، از دبیرکل سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای مسئول بین‌المللی بویژه صلیب سرخ جهانی درخواست کرد به وظیفه قانونی و انسانی خود در پیگیری موضوع عمل کنند.

جمهوری اسلامی ایران مجددا پیشنهاد قبلی خود در این زمینه برای تشکیل یک کمیته حقیقت یاب بین المللی برای روشن شدن ابعاد این حادثه را مورد تاکید قرار می‌دهد.

وزارت امور خارجه در پایان اظهار امیدواری می‌کند به زودی شاهد آزادی همه اسرا و زندانیان مسلمان به ویژه 4 دیپلمات جمهوری اسلامی ایران از زندان‌های رژیم صهیونیستی و تعقیب و محاکمه عوامل جنایتکار صهیونیستی در این زمینه باشیم.»

کد N373253

وبگردی