آفتاب

ریابکوف: نشانه‌های خوبی برای توافق ایران و 1+5 وجود دارد

ریابکوف: نشانه‌های خوبی برای توافق ایران و 1+5 وجود دارد

معاون وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که ایران و گروه 1+5 در نتیجه پیشرفت حاصله در دور قبلی و تجربه مذاکره‌کنندگان، از امکان تدوین به موقع توافق نهایی درباره برنامه هسته‌ای ایران تا روز 20 ژوییه برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرگئی ریابکوف در مصاحبه با روزنامه کامرسانت گفت: با وجود پیشرفت فعلا ناچیز، مذاکرات ماه ژوئن و دور فعلی که در دوم ژوییه آغاز شده با دورهای قبلی فرق دارند و این فرق این است که نوعی انرژی ساکن ذخیره شده باید با تعامل آزاد شده و به انرژی جنبشی تبدیل شود.

به گفته ریابکوف، اکنون هم اراده سیاسی شرکت‌کنندگان و هم نوعی نگرانی به این خاطر احساس می‌شود که شاید توافق حاصل نشود و این نیز نشانه خوبی است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم در نهایت تمام این عوامل و هم‌چنین تجربه مذاکره‌کنندگان شرکت کننده از طرف ایران و از طرف1+5، امکان خواهد داد، به‌موقع در این کار توفیق حاصل شود. اگرچه وقت کمی باقی مانده، اما فرصت و شانس وجود دارد.

به گزارش ایسنا، دور ششم و پایانی مذاکرات ایران و گروه 1+5 برای دستیابی به توافق نهایی درباره برنامه هسته‌ای این کشور که روز 2 ژوییه در وین آغاز شده تا روز 20 ژوییه ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

کد N373222

وبگردی