آفتاب

روسیه آمریکا را مسئول تیرگی روابط دوجانبه دانست

روسیه آمریکا را مسئول تیرگی روابط دوجانبه دانست

مسکو- ایرنا- سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه رفتار و سیاست های دولت آمریکا را مسئول تیرگی روابط دو کشور دانست.

به گزارش ایرنا، ریابکوف روز جمعه در مصاحبه با روزنامه ˈکامرسانتˈ چاپ مسکو، علت بروز اختلافات شدید در روابط روسیه و آمریکا را سیاست های واشنگتن دانست و گفت: علت اصلی تمام این مسایل عدم تمایل آمریکا برای پذیرفتن واقعیت ها است.

وی اضافه کرد: آمریکا معتقد است که در جنگ سرد پیروز شد و روسیه به عنوان میراث دار اتحاد شوروی سابق در این عرصه باخت.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: با پیروی از این منطق آنها نتیجه گیری می کنند که مسکو باید از واشنگتن پیروی کرده و در امور بین المللی و روابط با آمریکا همانند شریک کوچکتر رفتار کند.

وی ادامه داد: در واقع آمریکا وجود منافع ملی روسیه را رد می کند و سیستم ارزش های ملی این کشور متفاوت با سیستم آمریکایی یا اروپایی را نمی پذیرد.

ریابکوف گفت: با توجه به این که تحولات در جامعه روسیه و عرصه بین المللی در جهت مخالف خواسته های امریکا پیش رفت ،اختلافات شدید در روابط مسکو و واشنگتن بروز کرد.

وی افزود: اگر مساله اوکراین و کریمه نبود حتما مساله دیگری پیدا می شد که روابط دو کشور را به تیرگی بکشاند.

ریابکوف گفت: رویارویی کنونی روسیه و آمریکا تا حدودی گریزناپذیر بود.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه مصاحبه با انتقاد از سیاست های تحریمی آمریکا اظهار داشت: تدابیر تحریمی آمریکا بطور پنهانی و علنی علیه شمار زیادی از کشورها اعمال می شود و این گونه اقدامات واشنگتن در سطح بین المللی گسترده تر می شود.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد که در ساختارهای حکومتی آمریکا به این نتیجه رسیده اند که اعمال تحریم به مراتب ارزانتر از لشکر کشی و بکارگیری زور علیه کشورهای دیگر است.

وی ادامه داد: به این ترتیب با سلاح تهاجمی آمریکا روبرو هستیم.

اروپام/2242**۵۱۸ *1446
کد N373188

وبگردی