آفتاب

لیتوانی سه اولویت نظامی خود را برای 2015 اعلام کرد

لیتوانی سه اولویت نظامی خود را برای 2015 اعلام کرد

وزارت دفاع لیتوانی سه اولویت فعالیت دفاعی و تامین منابع برای اقدامات دفاعی خود را برای سال 2015 اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری شینهوا، وزارت دفاع لیتوانی در بیانیه‌ای اعلام کرد: بزرگترین تقسیم منابع مازاد مالی برای انجام اقدامات دفاعی در کشور افزایش ظرفیت دفاع ملی را برای دفاع از کشور، پیوستن به برنامه‌های دفاعی ناتو و انجام تعهدات امنیت بین‌المللی می‌طلبد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرده که به دنبال حضور دائم نیروهای ناتو در این منطقه است.

وزارت دفاع لیتوانی هم‌چنین گفته که قصد دارد تا ظرفیت‌های عملیاتی نیروهای ویژه ، کنترل هوایی و سیستم‌های دفاعی، افزایش واحدهای عملیات نجات، ظرفیت‌های ضد اطلاعاتی و توانمندی‌های اطلاعات استراتژیک را افزایش دهد.

دومین اولویت وزارت دفاع لیتوانی انجام عملیات بهتر با متحدان و همسایگان این کشور است و قصد دارد تا عملیات و مانورهای نظامی مشترک با آنها را افزایش دهد.

وزارت دفاع لیتوانی در ادامه بیانیه خود آورده است: پنج عملیات و مانور نظامی گسترده قرار است در لیتوانی و در سال 2015 صورت گیرد.

سومین اولویت وزارت دفاع لیتوانی تقویت امنیت سایبری و مقابله با قدرت‌های نرم عنوان شده است.

وزیر دفاع این کشور گفته است: افزایش امنیت در فضای سایبری و مقابله با تهدیدهای فضای مجازی رو به کاهش نیست و ما باید اقداماتی را برای مقابله با آنها انجام دهیم.

وزارت دفاع لیتوانی اعلا م کرده است که به دنبال تشکیل یک مرکز امنیت سایبری ملی، مسئول انجام تحلیل‌ها و مدیریت رخدادهای فضای سایبری در سال 2015 است.

انتهای پیام

کد N373039

وبگردی