آفتاب

احرار السنه، نگرانی از وقوع عملیات تروریستی در لبنان را بالا برد

احرار السنه، نگرانی از وقوع عملیات تروریستی در لبنان را بالا برد

خبرگزاری تسنیم نوشت:


 در پی صدور بیانیه‌ه­ای مشکوک از سوی گروه موسوم به احرار السنه- بعلبک (آزادگان سنی) مبنی بر اجرای عملیات انفجاری، نگرانی­های امنیتی نیز در این کشور دو چندان شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط، روز گذشته و در پی صدور بیانیه‌ه­ای مشکوک از سوی گروه موسوم به احرار السنه- بعلبک (آزادگان سنی- بعلبک) مبنی بر اجرای عملیات انفجاری در لبنان، نگرانی­‌های امنیتی در این کشور دو چندان شده است به ویژه اینکه لبنان به دلیل عدم انتخاب رئیس جمهور جدید با تنش سیاسی نیز روبه رو است.
گروه احرار السنه- بعلبک با صدور بیانیه‌ه­ا و انتشار آن در صحفحه تویتر تهدید کرده است که کلیساهای مسیحیان را در سراسر لبنان به ویژه در منطقه بقاع ویران خواهد کرد و خاک این کشور را از آنچه آن را «کلیساهای شرک» نامید، پاک کرده و زنگ ناقوس‌ها را متوقف خواهد کرد.
نگرانی‌­ها هنگامی شدت یافت که یک نوار صوتی منسوب به «ابی مالک الشافعی» سرکرده جبهه النصره در قلمون خطاب به اسیران زندان­‌های لبنان منتشر و در آن به طور خاص از عبارت «اسیران زندان رومیه» استفاده و تهدید کرده است که به منظور آزادی این افراد به زندان مزبور حمله خواهد کرد.
در این میان، یک منبع امنیتی بلند پایه در گفت­‌وگو با روزنامه الجمهوریه تاکید کرد که این تهدید ها جدی بوده و شدت آن افزایش پیدا کرده است.
وی در عین حال اظهار داشت: بسیاری از اخباری که اکنون در کشور رواج پیدا کرده با بزرگنمایی و غلو همراه است و حضور گروه انتحاری که برای اجرای عملیات انتحاری در لبنان آموزش دیده و مجهزه شده‌­اند، بی‌اساس است.
این منبع با اشاره به کشف یک کامیون حامل مقادیر زیادی مواد منفجره گفت: تبادل اطلاعات بین نهادهای اطلاعاتی لبنانی و خارجی وجود شبکه‌­ها و گروهک‌های تروریستی که در صدد اجرای عملیات انفجاری در لبنان هستند، مورد تایید قرار داد اما اقدامات پیشگیرانه و همکاری و هماهنگی بین نهادهای امنیتی موجب کنترل اوضاع و جلوگیری از اجرای نقشه‌­های آنان شده است.
این منبع امنیتی تاکید کرد که اعلام تشکیل دولت خلافت اسلامی بیش از اینکه تهدیدی برای لبنان و حزب الله باشد، برای کشورهای همسایه خطرناک است.

4949

کد N373019

وبگردی