آفتاب

بمباران گسترده شهرهای شرق اوکراین با یک کشته و 20 مجروح

بمباران گسترده شهرهای شرق اوکراین با یک کشته و 20 مجروح

یک سخنگوی شبه نظامیان محلی در شرق اوکراین اظهار داشت: در نتیجه بمباران بی وقفه توپخانه شهر کراماتورسک در منطقه دونتسک واقع در شرق اوکراین توسط نظامیان اوکراینی یک تن کشته و 20 تن زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، این سخنگو عنوان کرد که اغلب مجروحان حال وخیمی دارند و همچنین نهادهای پزشکی این شهر با کمبود دکتر و دارو روبه‌رو هستند.

بر اساس گزارش‌ها بمباران توپخانه شهر کراماتورسک توسط سربازان ارتش اوکراین به صورت شبانه ادامه یافته است. این سخنگو تاکید کرد که اوایل روز پنجشنبه آرامش کوتاهی در شهر برقرار شد اما پس از آن حملات از سر گرفته شد و یک ساختمان مسکونی را نیز هدف قرار دادند.

به گفته وی چندین ساختمان مجاور خطوط انتقال برق و مسیرها آسیب دیدند.

سخنگوی شبه نظامیان اظهار داشت که ارتش اوکراین همچنین شهر نیکلایفکا در فاصله 10 کیلومتری شهر کراماتورسک را نیز هدف بمباران توپخانه‌ای وسیع قرار داده است. این شهر همچنین در فاصله شش کیلومتری اسلاویانسک قرار داشته و در اثر این بمباران نیروگاه برق حرارتی اسلاویانسک نیز آسیب دیده است.

شاهدان عینی اظهار داشتند که شهر نیکلایفکا تقریبا در اثر بمباران از بین رفته است.

در تاریخ 30 ژوئن و در ساعت 10:30 شب به وقت محلی بمباران کراماتورسک پس از آنکه پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین پایان آتش بس 10 روزه را اعلام کرد از سر گرفته شد.

بر اساس اطلاعات اولیه برای بمباران کراماتورسک از موشک‌های گراد استفاده شده است.

انتهای پیام

کد N372977

وبگردی