آفتاب
عضو بنیاد باران:

باید از جامعه تقاضای نگاه متوازن به همه حوزه‌ها داشت

باید از جامعه تقاضای نگاه متوازن به همه حوزه‌ها داشت

یک عضو بنیاد باران، با بیان این‌که «سیاست‌زدگی می‌تواند جامعه را منفعل کند» گفت: یک جامعه توسعه‌یافته به توازن در همه حوزه‌ها نیاز دارد.

یک عضو بنیاد باران، با بیان این‌که «سیاست‌زدگی می‌تواند جامعه را منفعل کند» گفت: یک جامعه توسعه‌یافته به توازن در همه حوزه‌ها نیاز دارد.

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به گرایش رسانه‌ها در پرداختن به مسائل سیاسی و غفلت از مسائل اقتصادی کشور، اظهار کرد: جامعه ایران یک جامعه سیاسی و سیاست‌زده است، بنابراین به وقایع سیاسی علاقه بیشتری دارد.

وی افزود: این مشخصه برای یک جامعه که خواهان توسعه‌یافتگی است مناسب نیست. ما همان‌طور که از دولت خواهان توسعه پایدار هستیم باید از جامعه تقاضا کنیم که نگاهی متوازن به همه پدیده‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد.

این فعال سیاسی همچنین با اشاره به نقش رسانه ملی در جذب مردم به اخبار سیاسی اظهار کرد: صداوسیما با پرداختن به مسائل حاشیه‌ای سیاست یا واقعی جلوه دادن برخی اخبار سیاسی نادرست، اثر منفی در ذهن جامعه گذاشته و توجه آن‌ها را به سمت سیاست بیشتر جلب می‌کند.

ناصری همچنین با اشاره به این‌که «دولت نهم و دهم گزارش‌های دروغی در حوزه اقتصاد ارایه کرده‌اند» گفت: به همین دلیل مردم به راحتی گزارش‌های اقتصادی را باور نمی‌کنند و نسبت به آن‌ها حساس نیستند زیرا معتقدند که این دستاوردها یا دروغ است یا بر باد دادن سرمایه‌های آن‌ها است.

به گفته وی جامعه به سیاست حساسیت زیادی دارد و رسانه‌ها هم تحت تاثیر این فضا به حوزه سیاست بیشتر می‌پردازند.

این عضو بنیاد باران همچنین با بیان این‌که «پیامد این گرایش این است که مردم باور چندانی به پیشرفت‌های حوزه‌های غیرسیاسی ندارند» خاطرنشان کرد: سیاست‌زدگی در درازمدت می‌تواند جامعه را منفعل کند. در این بین رسانه‌ها باید به حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بیشتر بپردازند تا توازن جامعه را حفظ کرده و در بزنگاه‌ها بتوانند از ظرفیت اجتماعی استفاده کنند.

وی راهکار مقابله با سیاست‌زدگی جامعه را آموزش به شهروندان در یک روند درازمدت برای نگاهی متوازن به مسائل کشور دانست و افزود: خود مسئولان کشور نیز باید توازن و تناسب را در حوزه‌های مختلف حفظ کنند. به‌طور مثال یک پدیده سیاسی کوچک را نباید به عنوان یک پدیده بزرگ قلمداد کنند.

ناصری در پایان اظهار کرد: رسانه‌ها هم در این بین نقش مهمی دارند و باید به سمت فعالیت حرفه‌ای رفته و تناسب و توازن را در فعالیت در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در نظر بگیرند.

انتهای پیام

کد N372869

وبگردی