آفتاب
دبیرکل جمعیت مستقل ایران اسلامی:

رسانه‌ها مسائل اقتصادی را در اولویت خود قرار دهند

رسانه‌ها مسائل اقتصادی را در اولویت خود قرار دهند

دبیرکل جمعیت مستقل ایران اسلامی با اشاره به این‌که «در یک سال گذشته در رسانه‌ها، مسائل سیاسی بر مسایل اقتصادی اولویت داشته است» گفت: مردم دچار مشکلات اقتصادی هستند، پس رسانه‌ها باید مسائل اقتصادی را در اولویت خود قرار دهند.

قدرت‌علی حشمتیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که «سه وزیر تفاهم‌نامه تولید ریل ملی را امضا می‌کنند، اما رسانه‌ها به آن اشاره کافی نمی‌کنند» اظهار کرد: با این وجود همین رسانه‌ها موضوع سیاسی کوچکی را بزرگ کرده و تیتر می‌کنند.

وی افزود: برای رفع این مشکل باید دولت و رسانه به تبادل‌نظر بپردازند زیرا شکل‌گیری این ارتباط برای حل مشکل بسیار موثر خواهد بود.

این فعال سیاسی هم‌چنین با اشاره به این‌که «دولت یازدهم در بحث سیاست خارجی موفقیت‌هایی داشته است» اظهار کرد: با این وجود دولت در بحث سیاست داخلی و اقتصاد چندان موفق نبوده که شاید دلیل آن استفاده نکردن از نیروهای مستقل حامی دولت بوده است. دولت همچنین باید به‌صورت متعادل به اقتصاد و سیاست بپردازد.

مدیرمسئول نشریه جمعیت، با اشاره به نقش رسانه‌ها در پرداختن بیش از حد به مسائل سیاسی اظهار کرد: رسانه‌ها باید به صورت جدی‌تر به مسائل اقتصادی و همچنین به پرونده‌های مفاسد اقتصادی بپردازند تا مردم به‌صورت کامل و شفاف در جریان امور باشند. دولت هم باید بیان کند که منابعی که از رفع تحریم‌ها به کشور بازگشته است کجا هزینه شده است.

دبیرکل جمعیت مستقل ایران اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: صداوسیما هم باید به طرح‌های اقتصادی و عمرانی بیشتر بپردازد و با دولت هماهنگ باشد. رسانه‌ها و دولت باید امین مردم باشند و با آن‌ها شفاف باشند. رسانه‌ها به فضای بازتری نیاز دارند اما نباید مسائل سیاسی را در اولویت خود قرار دهند.

این استاد دانشگاه در پایان، افزود: هرگاه صداقت و شفافیت مسئولان افزایش پیدا کند، اعتماد عمومی جامعه نیز جلب می‌شود، بنابراین رسانه‌ها و دولت با عملکرد شفاف و صادق خود می‌توانند در جلب اعتماد مردم نقش موثری داشته باشند. در این راستا دولت باید از افراد باتجربه‌تری در روابط عمومی‌های نهادهای اقتصادی خود استفاده کند.

انتهای پیام

کد N372791

وبگردی