آفتاب

سازمان های امنیتی در پی شکار یک تروریست مالزیایی

سازمان های امنیتی در پی شکار یک تروریست مالزیایی

کوالالامپور - ایرنا - پس از انتشار گزارش هایی در مورد زنده بودن ˈذولکیفلی عبدهیرˈ تروریست مالزیایی، سازمان های امنیتی بررسی موقعیت این تروریست را آغاز کردند.

به گزارش ایرنا، این تروریست که سال ها در کنار اسامه بن لادن در افغانستان جنگیده، در لیست خطرناک ترین تروریست های تحت تعقیب پلیس فدرال آمریکا است.

براساس گزارش روز جمعه ˈاستریت تایمزˈ سنگاپور و شبکه خبر آسیا، ˈعبد هیرˈ اکنون زنده است و تحت تعقیب جهانی قرار دارد.

آمریکا برای سر این تروریست مالایی 16 میلیون رینگیت (حدود پنج میلیون دلار) جایزه درنظر گرفته است و سازمان های امنیتی در پی شکار این تروریست فراری درپی تشدید عملیات تروریست ها در سوریه و عراق هستند.

براساس این گزارش، سازمان های امنیتی منطقه ای نگران ارتباط این تروریست با ˈابوبکر بغدادیˈ خطرناک ترین تروریست جهان و سرکرده ارشد گروه داعش در عراق و سوریه و تجدید حیات تروریست ها در جنوب شرق آسیا هستند.

سازمان های امنیتی منطقه ای در حال حاضر نگاهی دو باره به حرکات ˈذوالکیفلی عبد هیرˈ تروریست مالزیایی در حاشیه وقایع خاورمیانه و تاثیر آن بر جنوب شرق آسیا دارند.

ایوب خان دستیار بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی معتقد است به رغم دریافت گزارش هایی مبنی بر کشته شدن این تروریست مالزیایی در حملات سال 2012 در فیلیپین، وی همچنان زنده است.

ذولکیفلی عبدهیر رهبر شاخه مجاهدین مالزی (کی.ام.ام) و عضو مرکز جماعت اسلامی این کشور بود.

این مقام پلیس مالزی گفت که گزارش های گذشته در مورد کشته شدن این تروریست نادرست است و وی هم اکنون در جنوب فیلیپین پنهان است.

به گفته این مقام پلیس مالزی، بخش مبارزه با تروریسم پلیس در حال حاضر ذوالکیفلی را ردیابی کرده و وی از نزدیک تحت نظر است.

وی امکان کمک این تروریست به اعزام تروریست ها از جنوب شرق آسیا به سوریه و عراق را رد نکرد و گفت که این احتمال وجود دارد.

این تروریست 48 ساله و متخصص ساخت بمب مدرک مهندسی خود را از آمریکا دریافت کرده است و اکنون ارتباط نزدیکی به گروه تروریستی ابوسیاف در جنوب فیلیپین دارد.

ˈرحمت عبد هیرˈ برادر وی نیز به اتهام کمک مالی به تروریست ها در کالیفرنیا دستگیر شد و به عنوان یک شهروند آمریکا در حال حاضر در گوانتانامو بسر می برد.

ˈذولکیفلی عبدهیرˈ در مالزی نیز متهم به مشارکت در سرقت از یک بانک در سال 2001 و قتل یک مقام مالزیایی و همچنین مشارکت در بمبگذاری در معبد هندوها در پودو است.

دولت مالزی نیز برای دستگیری این تروریست 50 هزار رینگیت پاداش تعیین کرده است.

گفته می شود وی در بمبگذاری سال 2002 در جزیره بالی اندونزی که 200 کشته برجای گذاشت نیز نقش داشته است.

آساق**1611
کد N372787

وبگردی