آفتاب

اردن 3 هزار نیرو برای مقابله با داعش در مرزها مستقر می کند

اردن 3 هزار نیرو برای مقابله با داعش در مرزها مستقر می کند

تهران-ایرنا- پادشاهی اردن قصد دارد برای مقابله با تهدید گروه تروریستی داعش 3 هزار نیروی مرزبان را در مرزهای مشترک خود با عراق و سوریه مستقر کند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه آمریکایی «ورلد تریبیون»، مسئولان اردنی گفته اند دولت اردن دستکم 3 هزار نیرو را در قالب شبه نظامیان مرزبان در مرزهای خود با عراق و سوریه با هدف جلوگیری از نفوذ گروه داعش و تروریست های مرتبط با القاعده به خاک آن کشور مستقر می کند.

این مسئولان افزوده اند: این نیروها به سلاح های کارآمد مجهز خواهند شد و به زودی آموزش های لازم را خواهند دید.

این روزنامه اشاره کرد که حسن المجالی وزیر کشور اردن درباره تهدید مرزها از سوی داعش هشدار داده و گفته است که ارتش و نیروهای امنیتی نظارت خود را بر مرز مشترک 181 کیلومتری با عراق افزایش خواهند داد.

اردن، بودجه این نیروها را از محل هزینه های اضطراری تامین خواهد کرد.

یک دیپلمات اردنی که خواست نامش فاش نشود به روزنامه آمریکایی گفت: دستگاه امنیتی اردن پیش از این با قبایل صحرانشین شرقی برای تامین امنیت مرزها همکاری می کرد و اکنون قصد دارد برخی قبایل را برای مقابله با ورود احتمالی داعش به خاک این کشور از عراق و سوریه مسلح کند.

گروه تروریستی داعش به تهدیدی برای کشورهای منطقه و حتی حامیان تروریسم تبدیل شده است، به گونه ای که عربستان نیز می گوید در روزهای گذشته نیروهای خود را با هدف جلوگیری از ورود عناصر این گروه به خاک خود به حالت آماده باش درآورده است.

شبس**9241**1551
کد N372771

وبگردی