آفتاب

اعتراض اسلام آباد به واشنگتن درخصوص جاسوسی از حزب سیاسی پاکستان

اعتراض اسلام آباد به واشنگتن درخصوص جاسوسی از حزب سیاسی پاکستان

اسلام آباد- ایرنا- وزارت امور خارجه پاکستان اعتراض رسمی خود را در خصوص اقدام سازمان امنیتی آمریکا برای جاسوسی از ˈحزب مردمˈ (حزب حاکم پیشین این کشور) به سفارت واشنگتن در اسلام آباد ابلاغ کرد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه روز پنجشنبه وزارت امور خارجه پاکستان آمده است: دولت این کشور در پی انتشار اسنادی درخصوص اقدامات سازمان های دولتی آمریکا برای جاسوسی از کشورهای مختلف شدیداً ابراز نگرانی می کند.

در بخش دیگری از این بیانیه خاطرنشان شده است: از سوی مرکز دیپلماسی دولت اسلام آباد اعتراض رسمی نسبت به جاسوسی از حزب مردم پاکستان به سفارت آمریکا ابلاغ و به طرف آمریکایی اعلام شده است که جاسوسی علیه دولت و یا سایر احزاب و نهادهای سیاسی پاکستان مغایر با قوانین بین المللی است.

مرکز دیپلماسی دولت اسلام آباد جاسوسی آمریکا از حزب مردم پاکستان را خلاف هنجارهای دیپلماتیک و تعهدات دو کشور دانسته و یادآور شده است: پاکستان از آمریکا می خواهد چنین فعالیت های غیرقانونی متوقف شود؛ ادامه این روند به روابط و همکاری های دوجانبه دو کشور ضربه می زند.

سناتور ˈفرحت الله بابرˈ سخنگوی حزب مردم و جناح اصلی مخالف دولت فعلی پاکستان پیش تر در اطلاعیه ای به نخست وزیر ˈمحمد نواز شریفˈ (رییس حزب مسلم لیگ شاخه نواز - حزب حاکم فعلی این کشور) اعلام کرده بود: حزب مردم موضوع جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از این حزب را ناامیدکننده دانسته و از دولت اسلام آباد می خواهد این موضوع را پیگیری کند.

وی گفت: جاسوسی آمریکا از حزب مردم، دخالت در امور داخلی کشور بوده و غیرقابل قبول است؛ بنابر این خواستار عذرخواهی رسمی آمریکایی ها هستیم.

رسانه های پاکستان اخیراً جزییات اسنادی را منتشر کردند که به استناد آن، آژانس امنیت ملی آمریکا از سال 2010 میلادی از حزب مردم پاکستان جاسوسی می کرد.

بر اساس جزییات این اسناد که ابتدا در رسانه های غربی منتشر شد، آژانس جاسوسی امنیت ملی آمریکا مأمور بود تا از برخی سازمان های بین المللی و احزاب سیاسی عمده کشورهای خارجی از جمله حزب مردم پاکستان، حزب اخوان المسلمین مصر و حزب بهاراتیا جاناتا هند جاسوسی کند.

آساق*ط*ا.ر**1346**1504
کد N372745

وبگردی