آفتاب

مشاوران نظامی آمریکا: ارتش عراق قادر به رویارویی با داعش است

مشاوران نظامی آمریکا: ارتش عراق قادر به رویارویی با داعش است

یک مقام آمریکایی از نخستین ارزیابی مشاوران نظامی آمریکا و اعضای سازمان اطلاعات آمریکا که در حال حاضر در عراق حضور دارند درباره توانمندنی نظامی نیروهای عراقی پرده برداشت و اعلام کرد که توانمندی نظامی نیروهای عراقی در رویارویی با اعضای داعش مناسب است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سومریه نیوز گزارش داد که این مسئول آمریکایی اعلام کرد که نیروهای عراقی در صورت حمله اعضای داعش به بغداد قادر به دفع حمله آن‌ها هستند.

این مسئول گفت:‌ گزارش‌های سازمان اطلاعات نشان می‌دهد که برخی گروه‌های نظامی در داخل بغداد و مناطق جنوب کشور آموزش کافی دیده‌اند.

این مقام آمریکایی افزود: این ارزیابی‌ها نشان داد که عملکرد نیروهای عراقی در درگیری‌ها در زمینه حفظ و تسلط بر فرودگاه که در حال حاضر 300 سرباز آمریکایی در آنجا هستند، بسیار مهم است.

وی افزود: حدود شش هلی‌کوپتر از نوع آپاچی در حال حاضر در فرودگاه بغداد وجود دارند اما برای حمایت از فرودگاه کافی نیست و عملکرد نظامی سربازان عراقی برای حمایت از فرودگاه بسیار مهم است.

این مقام گفت: تیم مشاوران نظامی در حال حاضر به بازدید از یگان‌های نظامی در داخل و اطراف بغداد و به ارزیابی وضعیت کنونی آنها می‌پردازند.

انتهای پیام

کد N372734

وبگردی