آفتاب

روسیه و مراکش بر ضرورت همکاری برای مبارزه با تروریسم در خاورمیانه تأکید کردند

روسیه و مراکش بر ضرورت همکاری برای مبارزه با تروریسم در خاورمیانه تأکید کردند

مسکو- ایرنا- وزیران امور خارجه روسیه و مراکش خواستار همکاری همه کشورها در امر مبارزه با تروریسم در منطقه خاورمیانه شدند.

به گزارش ایرنا ˈسرگئی لاوروفˈ روز پنجشنبه در پایان مذاکرات با ˈصلاح الدین مزوارˈ همتای مراکشی خود در جمع خبرنگاران گفت: با وزیر خارجه مراکش در مورد مسأله تروریسم بین المللی به ویژه در منطقه خاورمیانه گفت وگو کردیم و دو طرف مواضع مشترکی در این مورد داریم.

وی افزود: در این دیدار بر تشریک مساعی برای مبارزه با تروریسم تأکید کردیم.

وزیر خارجه روسیه گفت: امروز آمادگی برای مبارزه با تروریسم بدون هر گونه معیار دوگانه به ویژه در منطقه خاورمیانه شاخص اصلی مسؤولیت پذیری کشورها و توانایی آنها برای انجام اقدامات در این زمینه مطابق با معیارهای عالی بین المللی محسوب می شود.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه با اشاره به حملات تروریست های داعش به شهرهای عراق و تصرف بخش هایی از این کشور گفت: حوادث اخیر عراق خطرناک بودن تقسیم تروریست ها به تروریست های خوب و بد را اثبات کرد.

لاوروف هشدار داد: چشم پوشی اعمال تروریست ها از طرف برخی کشورها، سرانجام باعث می شود که تروریست ها علیه منافع این کشورها نیز اقدام کنند.

وی با تأکید بر مواضع مشترک مسکو و مغرب در مسأله مبارزه با تروریسم گفت: افزایش تلاش ها و همکاریهای روسیه و مراکش در این عرصه در چارچوب دوجانبه و در قالب سازمان های بین المللی را ضروری می دانیم.

وی افزود: مبارزه با تروریسم باید در اولویت قرار گیرد و بلندپروازیها و اختلافات کشورها باید در درجه های بعدی اهمیت باشد.

لاوروف هشدار داد: این گونه اختلافات بین کشورها از نقطه نظر حفظ امنیت بین المللی و زندگی انسانها بهای سنگینی دارند.

اروپام/2242**۵۱۸**1504
کد N372679

وبگردی