آفتاب

قشقاوی: امید داریم در شش ماه اول مذاکرات هسته ای به نتیجه برسد

قشقاوی: امید داریم در شش ماه اول مذاکرات هسته ای به نتیجه برسد

تهران- ایرنا- معاون کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه گفت: اگر زیاده خواهی گروه 1+5 نباشد و واقع بینی چاشنی مذاکرات شود، امید داریم، در شش ماه اول مذاکرات به نتیجه برسد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ˈحسن قشقاویˈ عصر پنجشنبه در حاشیه همایش «ما دل آرامیم» که عصر امروز - پنجشنبه - برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: امیدواریم در چارچوب حفظ منافع ملی شاهد توفیق تیم مذاکره کننده در اخرین مرحله مذاکرات باشیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه اهتمام اوباما و حزب دموکرات برای به نتیجه رساندن مذاکرات هسته ای چقدر است، گفت: شخصا فکر نمی کنم اوباما با اعزام هیات 14 نفره که متشکل از افراد بلند پایه سیاسی هستند، قصد داشته باشد، مذاکرات شکست بخورد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه نتایج مذاکرات را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: با توجه به نتایج مذاکرات قبلی وین و پیشنهادات طرف ایرانی و طرف مذاکره کننده، باید منتظر فرآیند این مذاکره بمانیم.

قشقاوی تاکید کرد: طرفین مذاکره کننده تلاش می کنند تا مذاکرات به نتیجه ای مثبت برسد و طبعا هیچ کدام از مذاکره کنندگان چه ایرانی و چه نمایندگان گروه 1+5 قصد ندارد، مذاکره شکست بخورد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا ایران آمادگی لازم برای تمدید زمان مذاکرات را دارد یا خیر؟ گفت: به هر حال در مذاکرات ˈژنوˈ این تمدید پیش بینی شده است و یک چارچوب یک ساله برای این زمان در نظر گرفته شده است و ایران این چارچوب را پذیرفته اما تلاش می کنیم که مذاکرات در همین دور اول به نتیجه برسد.

سیام(3)9136**1058**9105** 1418
کد N372631

وبگردی