آفتاب

حمله القاعده به یک مرکز دولتی در یمن 5 کشته برجای گذاشت

حمله القاعده به یک مرکز دولتی در یمن 5 کشته برجای گذاشت

تهران- ایرنا- یکی از مقامات نظامی یمن اعلام کرد که گروه تروریستی القاعده روز پنجشنبه به یک مرکز دولتی در استان البیضاء حمله کردند که در این حمله دست کم دو سرباز و سه شبه نظامی القاعده کشته شدند.

به گزارش ایرنا، این مقام نظامی یمن که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری شینهوا در عدن گفت: تروریستها به یک مرکز دولتی در استان البیضاء با راکت و نارنجک حمله کردند که بر اثر تبادل آتش میان نیروهای دولتی و مهاجمان، دو سرباز و سه مهاجم گروه القاعده کشته شدند.

در زمان حاضر اوضاع در کنترل نیروهای دولتی است.

شبه نظامیان القاعده همچنین به خانه معاون فرماندار البیضاء حمله کردند اما نیروهای پلیس توانستند این حمله را دفع کنند.

همچنین یک مقام ارتش یمن اعلام کرد که یک گروه از تروریست های القاعده یه یک پاسگاه ایست بازرسی امنیتی در استان حضرموت حمله کردند که منجر به درگیری های شدیدی شد. این درگیری نزدیک یک فرودگاه محلی رخ داد.

افراد مسلح القاعده تلاش کردند به این فرودگاه محلی حمله کنند. این دومین تلاش شبه نظامیان برای حمله به این فرودگاه در کمتر از یک ماه اخیر بوده است. به دنبال حمله قبلی این گروه تروریستی تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف این فرودگاه محلی اتخاذ شده است.

روز گذشته نیز یک افسر امنیتی ارشد یمن توسط افراد مسلح ناشناس در تعز ترور شد. هنوز هیچ فرد یا گروهی مسؤولیت ترور این افسر امنیتی را بر عهده نگرفته است اما پیش از این، گروه تروریستی القاعده همواره عامل حمله به نیروهای امنیتی یمن بوده است.

بر اساس آمار اعلام شده توسط خبرگزاری فرانسه، نیروهای امنیتی یمن در طول نیمه نخست سال 2014 تعداد 374 نفر از پرسنل خود را در درگیری ها با گروه تروریستی القاعده، شورشیان شمال این کشور و جدایی طلبان در جنوب از دست داده اند.

این آمار که بر اساس اعلام مقامات و منابع رسمی اعلام شده، نشان می دهد که ارتش یمن در حال پرداختن سنگین ترین هزینه ها در درگیری های مناطق مختلف است.

بر اساس آمارهای اعلام شده، ارتش یمن 211 تن از اعضای خود از جمله 12 افسر را بین دوره زمانی اول ژانویه تا 30 ژوئن از دست داده است و 95 تن دیگر نیز زخمی شده اند.

همچنین نیروهای ویژه تحت فرماندهی وزارت کشور یمن نیز 94 پلیس از جمله هفت افسر را در طول این مدت از دست داده است و 94 تن از این نیروها نیز در درگیری ها زخمی شدند.

در همین بازه زمانی 34 نیروی پلیس از جمله 18 افسر نیز توسط افراد مسلح موتور سوار کشته شدند و 10 تن دیگر در حملات مشابه که احتمالاً عوامل القاعده عامل آن بودند، زخمی شدند. در این زمان 17افسر اطلاعاتی نیز کشته شده اند.

اقدام افراد مسلح موتور سوار به ترور مقامات و نیروهای امنیتی در حالی صورت گرفته که در ماه دسامبر گذشته، یمن ممنوعیت موقتی را برای استفاده از موتور در صنعا وضع کرد تا از حملات افراد مسلح با استفاده از این وسیله نقلیه جلوگیری کند.

ارتش یمن بتازگی عملیات خود را علیه گروه القاعده در این کشور تشدید کرده و در این عملیات شمار زیادی از شبه نظامیان غیریمنی القاعده نیز کشته شده اند.

ˈعبد ربه منصور هادیˈ رییس جمهوری یمن اخیراً در سخنرانی اعلام کرد که کشورش در حال مقابله با تروریسم به نمایندگی کل جهان است و اقدامات گسترده این کشور علیه تروریسم همچنان ادامه خواهد یافت.

رسانام**9234**1504
کد N372597

وبگردی