آفتاب

پایان مذاکرات دو جانبه ایران و آمریکا / مذاکره با هیات اروپایی بعد از ظهر امروز

پایان مذاکرات دو جانبه ایران و آمریکا / مذاکره با هیات اروپایی بعد از ظهر امروز

وین - ایرنا - دیدار و مذاکرات دو جانبه سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونین وزیر امور خارجه ایران با هیات مذاکره کننده آمریکایی که از ساعت 11 و 30 دقیقه به وقت وین در هتل کوبورگ آغاز شد بعد از بالغ بر دو ساعت بحث های سنگین و فشرده به پایان رسید و هیات مذاکره کننده ایرانی ملاقات با هیات اروپایی را در ساعاتی دیگر پیش رو خواهد داشت .

به گزارش ایرنا، در دومین روز از مذاکرات هسته ای وین 6 ابتدا هیات های مذاکره کننده هسته ای ایران و 1+5 نشست عمومی و افتتاحیه را در مقر اروپایی سازمان ملل متحد برگزار کردند و بدنبال آن نشست های دو جانبه و چند جانبه هیات ها برای تبادل نظر و نزدیک تر کردن دیدگاه ها در نگارش متن توافق جامع در دستور کار قرار گرفته است .

عراقچی و تخت روانچی به عنوان دو مذاکره کننده کشورمان بعد از ملاقات و گفت و گوی دو جانبه با هیات آمریکایی خود را برای ملاقات با هیات اروپایی آماده می کنند.

دیدار با هیات روسی نیز بعد از دیدار ساعت 15 با هیات اروپایی انجام می گیرد؛ مذاکره کنندگان کشورمان در ساعت 17 با هیات روسی ملاقات می کنند.

همچنین به گفته مایکل مان ، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی ، خانم کاترین اشتون نیز نشست با نمایندگان کشورهای عضور گروه 1+5 را برای بعد از ظهر پنج شنبه خود برنامه ریزی کرده است .

نشست را هماهنگی بیشتر 1+5 و نزدیک تر کردن دیدگاه درمورد روند ادامه مذاکرات برای دستیابی به توافق جامع تا قبل از 20 جولای عنوان کرد.

وزیر امور خارجه ایران در پیام ویدیویی خود خود درمورد ششمین مرحله مذاکرات هسته ای به عنوان آخرین دور از گفت و گو ها تا قبل از 20 جولای و پایان فرصت تعیین شده در توافق ژنو برای دستیابی به توافق جامع هسته ای، از طرف ملت ایران تاکید کرده است : ما آماده ایم با تمهیداتی قاطع تضمین کنیم که برنامه هست های ایران همواره صلح آمیز می ماند.

ظریف تاکید کرد: هنوز برای پایان دادن به این افسانه که ایران بدنبال ساخت سلاح اتمی است فرصت باقی است و ما برای اثبات این ادعای خود سابقه ای 250 ساله از عدم تجاوز گری داریم .

رییس گروه مذاکره کننده ایران تصریح کرد: دولت من به پایان دادن به این بحران غیر ضرور تا 20 جولای متعهد است و امیدوارم همتایان من نیز اینطور باشند .

1701**7261 ** 1418
کد N372538

وبگردی