آفتاب

استاندار اردبیل : دولت در تلاش برای خروج از رکود اقتصادی است

استاندار اردبیل : دولت در تلاش برای خروج از رکود اقتصادی است

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: دولت تدبیر و امید در تلاش است تا وضعیت رکود حاکم بر کشور مرتفع شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا،ˈ مجید خدابخش ˈ روز پنج شنبه در همایش گرامیداشت روز صنعت و معدن افزود: کشور در ابتدای دولت یازدهم با رشد منفی شش درصدی اقتصاد و تورم 45 درصد مواجه بود که هم اکنون نرخ تورم به 25 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه رشد منفی شش درصدی در دولت گذشته در طول انقلاب بی نظیر بود، ادامه داد : مدیریت نادرست 700هزار میلیارد دلار درآمد نفتی در دولت گذشته به بروز تورم و رکود در عرصه های تولیدی و صنعتی منجر شد.

خدابخش با انتقاد از اقدام دولت گذشته مبنی بر واریز یارانه نقدی بیان کرد: این اقدام باعث رکود پروژه های عمرانی و خانه نشین شدن کارکنان این پروژه ها شد.

وی ادامه داد: مسکن مهر نیز از جمله پروژه های دارای مشکل دولت گذشته است که تورم و رکود باعث کندی اجرای آن شده است.

استاندار اردبیل گفت: هدایت 40 درصد منابع بانکی به سمت اجرای پروژه مسکن مهر باعث شده منابع از دست رفته بانک ها پرداخت نشده و دلیل آن نیز عدم اقساط بندی بازپرداخت این تسهیلات به دلیل تکمیل نشدن این واحدها است.

استاندار اردبیل در ادامه با اشاره به اهمیت ایجاد واحد های صنعتی در استان گفت: تولید ثروت در استان با ایجاد مراکز صنعتی و تولیدی سریع تر امکان پذیر می شود.

وی افزود: هم اکنون درآمد 40 درصد مردم استان از محل کشاورزی 50 هزار میلیارد ریال است که با درآمد یک واحد تولیدی فولاد برابر است.

وی با بیان اینکه ایجاد یک واحد صنعتی در استان صرفه اقتصادی بالایی دارد، بیان کرد: با پیشرفت های علمی و فنی کنونی می توانیم کارخانجات و واحدهای صنعتی بدون آلودگی زیست محیطی راه اندازی کنیم.

وی گفت: استان اردبیل دارای نخبگان تحصیل کرده در رشته های مختلف مهندسی بوده که در صورت ایجاد نشدن واحدهای صنعتی و تولیدی این نخبگان از استان مهاجرت خواهند کرد.

استاندار اردبیل دعوت از سرمایه گذاران برای ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی را گامی بسیار مهم در راه اشتغالزایی دانست و افزود: در این خصوص با چندین سرمایه گذار اردبیلی مقیم استان های دیگر برای سرمایه گذاری دعوت شده است.

در این همایش از 20 واحد صنعتی و تولیدی فعال در استان تجلیل شد.

8124/530/ 1495
کد N372285

وبگردی