آفتاب

جنجالهای طرفداران یک شخصیت مرموز دینی؛ فتنه جدید در عراق

 جنجالهای طرفداران یک شخصیت  مرموز دینی؛ فتنه جدید در عراق

به دنبال درگیریهای گسترده میان طرفداران محمد صرخی روحانی مرموز عراقی و نیروهای امنیتی در کربلا و تلاش نیروهای امنیتی این استان برای دستگیری این عالم مرموز، اینبار طرفداران وی با بستن جاده بصره به بغداد و حمل سلاح اقدام به برگزاری تظاهرات و ایجاد ناامنی در شهر بصره نمودند.

به گزارش خبر گزاری مهر به نقل از الغد پرس، دهها نفر از حامیان "محمود صرخی"  عالم مرموز که خود را مرجع خود خوانده دینی می داند در اعتراض به تلاش نیروهای امنییتی برای دستگیری وی در این استان و محاصره منزل وی اقدام به برگزاری تظاهرات و حمل سلاح کردند.

 طرفداران صرخی  با برگزاری تظاهرات و ایجاد ناامنی از ساعات اولیه صبح امروز(پنج شنبه) در بصره  جاده ارتباطی بصره- بغداد را نیز بستند.

 

 از سوی دیگر "ابتسام الهلالی" نماینده استان کربلاء در پارلمان عراق اعلام کرد که صرخی فتوای کشتن نیروهای امنیتی را صادر کرده است و در جریان درگیری نیروهای امنیتی با حامیان وی در روز چهارشنبه  4 نفر از نیروهای امنیتی کشته شدند.

وی همچنین خاطر نشان شد: اوضاع در کربلا پس از درگیری نیروهای امنیتی با هواداران وی  بسیار حساس و خطر ساز شده است و نیروهای امنیتی در حال حاضر منزل شخصی وی را در منطقه "سیف سعد" به محاصره در آوردند.

محمود بن عبدالرضا بن محمد الحسنی الصرخی در سال 2003 علیرغم نداشتن وزن علمی ادعای مرجعیت نمود و فعالیتها و انحرافاتی که وی در امور دینی به وجود آورد نارضایتی و اعتراض مراجع عظام تقلید را در پی داشت. 

کد N372249

وبگردی