آفتاب

کارشناس آمریکایی: آمریکا برای برتری جهانی خود جنگ اوکراین را راه انداخته است

کارشناس آمریکایی: آمریکا برای برتری جهانی خود جنگ اوکراین را راه انداخته است

مسکو - ایرنا - یک کارشناس آمریکایی روز پنجشنبه اعلام کرد: آمریکا برای تثبیت برتری جهانی خود، جنگ در اوکراین را راه انداخته است.

«پل کریگ روبرتس» دستیار سابق وزیر دارایی آمریکا در دولت ریگان و سردبیر سابق روزنامه وال استریت ژورنال در گفت و گو با خبرگزاری «ریانووستی» گفت: آمریکا جنگ در اوکراین را علیه روسیه راه انداخته است.

وی افزود: آمریکا در وقایع اوکراین فقط روسیه را متهم می کند و هر واقعیت یا موردی که عکس این موضوع را ثابت کند از طرف واشنگتن رد می شود.

کارشناس آمریکایی گفت: دیپلمات ها کوچکترین شانسی برای حل و فصل بحران اوکراین ندارند.

وی اضافه کرد: آمریکا، اوکراین را در قعر چاه بحران انداخته تا برای روسیه مشکلات فراوان ایجاد کند.

مفسر آمریکایی با بیان اینکه در مساله اوکراین، آمریکا مقصر و مسوول است، اظهار داشت: روسیه در این مساله هیچ تقصیری ندارد.

روبرتس در توضیح علت این دیدگاه خود گفت: براساس دکترین نئومحافظه کاران، جنگ در اوکراین راه انداخته شده است که مطابق آن آمریکا به عنوان تنها ابرقدرت جهان برتری خود را در سطح جهانی حفظ و تثبیت کند و اجازه ندهد قدرت های جدید در سطح جهانی همسطح آن قرار گیرند.

وی ادامه داد: در حال حاضر روسیه با تهدید جدی راهبردی مواجه است.

دولت اوکراین از اواسط ماه آوریل گذشته نیروهای نظامی این کشور را برای سرکوب جدایی طلبان روس تبار به مناطق جنوب و شرق این کشور گسیل کرده است.

روس ها در اوکراین که حدود 15 میلیون نفر هستند در ابتدا خواهان فدرالی شدن حکومت کشور بودند، اما پس از سرکوب شدن، بطور یک جانبه از اوکراین اعلام استقلال کردند.

اروپام/2242**518**1545
کد N372231

وبگردی