آفتاب

ششمین دور مذاکرات رسمی ایران و 1+5 آغاز شد

ششمین دور مذاکرات رسمی ایران و 1+5 آغاز شد

وین - ایرنا- ششمین دور مذاکرات رسمی ایران و 1+5 به ریاست محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و خانم کاترین اشتون مسئول سیاست خارحی اتحادیه اروپا لحظاتی قبل در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در وین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا در این مرحله از مذاکرات هسته ای به میزبانی وین موسوم به وین ٦ هیات های مذاکره کننده درخصوص نگارش متن توافق جامع هسته ای تبادل تظر می کنند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در بدو ورود به وین در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ما در مرحله قبل وارد نگارش متن شدیم اما در این مرحله نیز دوستان درمورد برخی از موضوعات اختلافی گفت و گو خواهند کرد تا در این مرحله که آخرین دور از مذاکرات قبل از پایان فرصت ٢٠ جولای خواهد بود به توافق نهایی برسیم.

ظریف تاکید کرد اگر طرف مقابل اراده سیاسی برای توافق داشته باشد ما با آمادگی کامل آمده ایم؛ البته زیاده خواهی را مانع پیشرفت مذاکرات می دانیم و معتقدیم تحمیل عقاید جایی در مذاکرات ندارد.

روز گذشته و در اولین روز از مذاکرات وین ٦ دیدار دو جانبه ظریف واشتون و همچنین مذاکرات سه جانبه ظریف اشتون و ویلیام برنز معاون وزیر امور هارجه امریکا در هتل کوبورگ وین برگزار شد.

سیام*١٧٠١*9254**1449
کد N372224

وبگردی