آفتاب
مذاکرات وین 6؛ تلاش برای رسیدن به توافق جامع

مذاکرات هیأت های ایران و 1+ 5در مقر سازمان ملل آغاز شد

مذاکرات هیأت های ایران و 1+ 5در مقر سازمان ملل آغاز شد

هیأت‌های مذاکره کننده ایران و 1+5 صبح روز پنج شنبه در دومین روز مذاکرات در مقر سازمان ملل در وین نشست عمومی برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ششمین دوره از مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 از روز دوشنبه با دیدار دوجانبه و سه جانبه میان کشورهای1+5 و ایران آغاز شد.

عصر روز چهارشنبه یازده تیرماه محمد جواد ظریف با نمایندگان چین و روسیه دیدار و سپس دیداری کوتاه و دوجانبه با کاترین اشتون داشت و پس از آن حدوداً دو ساعت از حضور اشتون ، ظریف هیأت آمریکای به سرپرستی ویلیام برنز برگذار کرد.

همچنین از صبح روز پنج شنبه قرار است پس از نشست عمومی ایران و 1+5 دیدارهای دوجانبه و چند جانبه میانه هیأت ها برگزار شود در همین چارچوب بعد از نشست عمومی قرار است ایران و آمریکا به طور دوجانبه با یکدیگر گفت‌وگو کنند و پس از آن دیدارهای دو و سه جانبه دیگر با سایر کشورها برگزار خواهد شد.

این دوره از مذاکرات بر اساس توافق ژنو آخرین دور مذاکرات است. دو طرف سعی دارند مدت زمان تعیین شده (29 تیرماه) مذاکرات را به سرانجام برسانند در عین حال برخی کارشناسان و تحلیل‌گران معتقدند به زمان بیشتر از این مدت برای به رسیدن به توافق جامع نیاز است.

انتهای پیام

کد N372146

وبگردی