آفتاب
صبح امروز؛

نشست افتتاحیه مذاکرات ایران و 1+5 در وین برگزار شد/ دیدار دو جانبه ایران و آمریکا پس از نشست افتتاحیه

نشست افتتاحیه مذاکرات ایران و 1+5 در وین برگزار شد/ دیدار دو جانبه ایران و آمریکا پس از نشست افتتاحیه

مذاکرات ایران و 1+5 در وین صبح امروز به صورت رسمی با حضور کاترین اشتون و محمدجواد ظریف در مقر سازمان ملل در وین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین دور از مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 در وین صبح امروز با حضور کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در مقر سازمان ملل متحد در وین برگزار شد.

بر اساس این گزارش تیم هسته ای کشورمان روز گذشته وارد وین شد. وزیر امور خارجه کشورمان بعدازظهر دیروز دیدار دو جانبه ای با کاترین اشتون داشت و سپس ایران و آمریکا با حضور کاترین اشتون دیدار دو جانبه ای را برگزار کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان صبح روز گذشته با نمایندگان چین و روسیه نیز دیدارهای سه جانبه ای داشت.

امروز پس از برگزاری نشست افتتاحیه ایران و آمریکا در وین قرار است دیدارهای دو جانبه ای داشته باشند.

همچنین این احتمال وجود دارد که پس از دیدار دو جانبه با آمریکا دیدارهای دو جانبه با سایر هیات ها نیز برگزار شود.

بر اساس این گزارش ایران و 1+5 از مذاکرات وین 5 نگارش متن توافق نهایی را آغاز کرده اند و ایران اعلام کرده است در این دوره از مذاکرات که دور پایانی در توافق شش ماهه ژنو است آمادگی دارد تا پایان تیرماه برای نگارش متن توافق نهایی حضور داشته باشد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در مستندی که به مناسبت آغاز دور جدید و پایانی مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 تهیه شده گفت: سه هفته آینده فرصتی منحصر به فرد و مغتنم برای دستیابی به توافقی فراگیر بر سر برنامه انرژی اتمی ایران و پایان دادن به بحران بی نتیجه و غیرضروری است که ما را از تعامل و رسیدگی بیشتر به چالش های مشترک از جمله رویدادهای هولناک اخیر در عراق دور کرده است.

 

کد N372137

وبگردی