آفتاب

اعلام اعتصاب و عزای عمومی در قدس اشغالی

اعلام اعتصاب و عزای عمومی در قدس اشغالی

در پی شکنجه و شهادت یک جوان فلسطینی به دست شهرک‌نشینان صهیونیست، ساکنان فلسطینی قدس اشغالی ضمن اعلام عزای عمومی دست به اعتصاب سراسری زدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، فلسطینیان مراکز تجاری خود شهر قدس را تعطیل کرده‌اند و اعتصاب عمومی این شهر را فراگرفته است.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین نیز به نقل از منابعی در قدس اشغالی اعلام کرد که گروه‌های ملی و اسلامی قدس از شهروندان فلسطینی خواسته‌اند ضمن هشیاری در قبال اقدامات اشغالگران و شهرک نشینان صهیونیست، از حضور در مغازه‌ها و مراکز تجاری خودداری کنند.

این اقدام در اعتراض به شهادت محمد ابو خضیر (17 ساله) به دست صهیونیست‌ها رخ داده است.

از سوی دیگر، شمار مصدومان درگیری‌های شهروندان فلسطینی با نظامیان صهیونیستی در اردوگاه شعفاط و تعدادی دیگر از محله‌های قدس اشغالی به 240 تن رسیده است و پلیس رژیم صهیونیستی به خاطر ترس از تکرار درگیری‌ها شمار زیادی از عناصر خود را در محله‌های مختلف قدس و به ویژه مناطق درگیری مستقر کرده است.

در همین حال، یک منبع فلسطینی از فضای خشم و انزجار حاکم بر محله‌های فلسطینی نشین قدس پس از شهادت ابو خضیر خبر داده و اعلام کرد که بیشترین درگیری‌ها در اردوگاه شعفاط، بخش قدیمی قدس، شهرک سلوان، محله عیسویه، جبل المکبر، العیزریه و الطور رخ داده و تا نخستین ساعات بامداد امروز پنجشنبه ادامه داشت.

انتها پیام

کد N372134

وبگردی