آفتاب

داوران دو دیدار نخست مرحله یک چهارم نهایی معرفی شدند

 داوران دو دیدار نخست مرحله یک چهارم نهایی معرفی شدند

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) اسامی داوران دو دیدار نخست مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2014 را اعلام کرد.

در این مرحله جمعه شب ابتدا فرانسه به مصاف آلمان می رود و سپس بامداد روز شنبه برزیل با کلمبیا بازی خواهد کرد.

بر اساس اعلام فیفا، دیدار تیم های فرانسه و آلمان با قضاوت نستور پیتانا داور 39 ساله آرژانتینی برگزار خواهد شد.

کمک داور اول و دوم این بازی آلونسو روبرتو و یوسته خوآن کارلوس از اسپانیا خواهند بود ر حالیکه داور چهارم موین سوین و کمک داور ذخیره هاگلوند کیم هر دو از نروژ هستند.

پیتانا قضاوت در مسابقات بین المللی را از سال 2010 یعنی فقط سه سال بعد از شروع داوری در لیگ برتر آرژانتین، آغاز کرد. اولین تجربه قضاوت او در مسابقات فیفا مربوط به جام جهانی زیر 17 سال 2013 است. پیتانا در آن رقابت ها داوری در سه بازی را بر عهده داشت و در جام جهانی 2014 نیز تا کنون دیدار تیم های روسیه با کره جنوبی، آمریکا با پرتغال و هندوراس با سوییس را در مرحله گروهی قضاوت کرده است.

دیدار تیم های برزیل و کلمبیا را هم کارلوس ولاسکو از اسپانیا سوت می زند. این سومین قضاوت این داور 43 ساله در جام جهانی امسال است.

کمک داور اول و دوم او مایدانا هرنان و بلاتی خوآن پابلو از آرژانتین هستند، داور چهارم اریسکون یوناس از سوییس و کمک داور ذخیره نیز کلاسننیوس ماتیاس از همین کشور خواهند بود.

ولاسکو پیشتر دیدار تیم های اروگوئه و انگلیس و همچنین بوسنی و ایران در مرحله گروهی را هم قضاوت کرده بود. این داور اسپانیایی سابقه قضات در دو مسابقه یورو 2012 و دیدار نیمه نهایی در جام باشگاه های 2013 جهان را هم در کارنامه دارد.

دو دیدار دیگر مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2014 را شنبه شب تیم های بلژیک با آرژانتین و بامداد یکشنبه کاستاریکا با هلند برگزار خواهند کرد.

کد N371967

وبگردی