آفتاب

چهار کشور خواستار نشست ˈگروه تماسˈ برای حل بحران اوکراین شدند

چهار کشور خواستار نشست ˈگروه تماسˈ برای حل بحران اوکراین شدند

تهران – ایرنا- وزرای امور خارجه اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان تمایل خود را برای برگزاری نشست گروه تماس تا 5 ژوئیه (14 تیر ماه) اعلام کردند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری فرانسه از برلین، ˈپاولو کلیمکینˈ، ˈسرگئی لاوروفˈ، ˈفرانک والتر اشتاین مایرˈو ˈلوران فابیوسˈ، وزرای امور خارجه اوکراین، روسیه، آلمان و فرانسه در پایان نشست دیروز ( چهارشنبه) خود در برلین با صدور بیانیه ای برگزاری نشست گروه تماس را در جهت تلاش برای آرام کردن وضعیت در اوکراین خواستار شدند.

در این بیانیه، هدف از برگزاری این نشست که باید تا پیش از روز شنبه برگزار شود، دستیابی به توافق دو جانبه و بی قید و شرط در مورد اجرای آتش بس پایدار در شرق اوکراین ذکر شده است.

اعضای گروه تماس را روسیه، اوکراین و سازمان امنیت و همکاری اروپا تشکیل می دهند.

در بیانیه چهار وزیر امور خارجه آمده است: اجرای آتش بس باید توسط هیات ویژه سازمان امنیت و همکاری اروپا و در چارچوب ماموریت و وظایف آن در اوکراین مورد نظارت قرار گیرد.

وزرا همچنین توافق کردند که ایستگاه های مرزی در مرز مشترک روسیه و اوکراین به کنترل کی یف بازگردد.

آنها همچنین از اعلام آمادگی روسیه در مورد صدور مجوز برای مرزبانان اوکراینی به منظور ورود به خاک روسیه و دسترسی به ایستگاه های مرزی ˈگوکووˈ و ˈدونتسکˈ در صورت برقراری آتش بس استقبال کردند.

اشتاین مایر در نشست خبری پس از نشست چهارجانبه وزرا، اعلام کرد: فکر می کنم که این (نشست) گام نخست و مهمی در جهت برقراری آتش بس دو جانبه است.

اروپام ** 9053**5981
کد N371950

وبگردی