آفتاب

یک فعال دانشجویی: برای فاصله گرفتن از حاشیه‌ها، فضا برای خبرنگاران باز شود

یک فعال دانشجویی: برای فاصله گرفتن از حاشیه‌ها، فضا برای خبرنگاران باز شود

مسئول روابط عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب گفت: حاشیه معمولاً جذاب‌تر از متن است و به همین دلیل برخی رسانه‌ها می‌خواهند به هر طریقی که می‌توانند مخاطبان را جذب کنند.

کیا طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: وبلاگ‌نویسی کم و رشد سایت‌های خبری، قارچ‌گونه شده است. این سایت‌ها برای افزایش مخاطب و بازدید خود از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. کسانی هم می‌توانند از شبکه‌های اجتماعی سود ببرند که اخبار حاشیه‌ای داشته باشند و این یکی از دلایل علاقه برخی رسانه‌ها به حاشیه‌های سیاسی است.

وی با بیان اینکه "باید فضای وب را برای روزنامه‌نگاران و نویسنده‌ها باز کرد"، ادامه داد: زمانی که روزنامه‌نگاران و تحلیل‌گران بتوانند در فضای وب به درستی فعالیت کنند، مردم از حاشیه‌های فضای مجازی فاصله می‌گیرند. دقیقاً همین اتفاق هم برای رسانه ملی افتاده و این رسانه مخاطبان خود را بخاطر سیاست‌هایش از دست داده است.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه "در ناخودآگاه سیاسی مردم ایران همیشه از زمان مشروطه تا به حال یک نارضایتی نسبت به دولتمردان وجود داشته است"، افزود: در مقطع فعلی صداوسیما با رویکرد جناحی و سیاسی خود به این بی‌اعتمادی و نارضایتی دامن می‌زند. این رویکرد نادرست پایگاه اجتماعی و مشروعیت دولت و دولتمردان را کاهش می‌دهد و رسانه ملی با توجه به حواشی سیاسی، به جای پیشرفت دولت به این وضعیت کمک می‌کند.

طاهری به ضعف کشور در حوزه علوم ارتباطات و رسانه اشاره کرد و گفت: باید بیش از این به علوم ارتباطات و مفاهیم آن توجه شود. این علم نوپاست و اگر فرآیند این علم روان‌سازی شود خروجی آن موجب علمی‌تر شدن رسانه‌ها و انجام رسالت خبری آنها خواهد شد. رسانه‌ها باید علمی‌تر و با رویکرد بهتری فعالیت کنند و از اخبار سطحی جدا شوند.

انتهای پیام

کد N371884

وبگردی