آفتاب

حماس: رژیم صهیونیستی تاوان جنایت اخیر را پرداخت خواهد کرد

حماس: رژیم صهیونیستی تاوان جنایت اخیر را پرداخت خواهد کرد

تهران- ایرنا- جبش مقاومت اسلامی(حماس) درپی شهادت یک نوجوان فلسطینی در بیت المقدس شرقی به رژیم صهیونیستی هشدار داد که تاوان جنایات خود را پرداخت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، حماس با صدور بیانه ای، رژیم صهیونیستی و مقام های این رژیم را مسئول مستقیم جنایات اخیر معرفی کرده و گفته است: ملت ما در برابر این جنایت و هیچ جنایت دیگری اعم از آتش زدن و یا ویرانی که به دست شهرک نشینان صهیونیست صورت می گیرد کوتاه نخواهند آمد و آنها تاوان این جنایات را پرداخت خواهند کرد.

اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت مردمی حماس نیز از جامعه جهانی خواسته است تا مسئولیت خود را در قبال این جنایت زشت انجام داده و آن را محکوم کنند.

وی همچنین خواستار محاکمه عاملان این جنایت شد و رژیم اشغالگر قدس را مسئول اصلی آن معرفی کرد.

حدود سه هزار فعال و هوادار حماس نیز عصر چهارشنبه در یک راهپیمایی در غزه شهادت این نوجوان فلسطینی به دست صهیونیست ها را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این راهپمایی با سردادن شعارهایی خواستار انتقامجویی از قاتلان این نوجوان فلسطینی شدند.

محمد ابوخضیر نوجوان 16 ساله فلسطینی بامداد روز چهارشنبه در منطقه شعفاط در بیت المقدس شرقی ربوده و جنازه وی ساعاتی بعد در بخش غربی این شهر و در حالی پیدا شد که آثار شکنجه بر بدنش وجود داشت.

رسانه های خبری احتمال داده اند که شهادت این نوجوان فلسطینی به تلافی کشته شدن سه جوان اسرائیلی در تاریخ 12 ژوئن در نزدیکی منطقه حلحول در نزدیکی الخلیل صورت گرفته است.

حماس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را متهم کرده که وی دستور ربودن و قتل این نوجوان فلسطینی در بیت المقدس شرقی را به صهیونیست ها داده است.

**مترجمام**1480** 2023
کد N371847

وبگردی