آفتاب
سخنگوی مجمع نیروهای خط امام(ره):

تصمیمات کارشناسی دولت مانع تکرارشدن سال های 84 تا 92 است

تصمیمات کارشناسی دولت مانع تکرارشدن سال های 84 تا 92 است

تهران-ایرنا- سخنگوی مجمع نیروهای خط امام(ره) با اشاره به اینکه دولت یازدهم برای نظرات کارشناسی اهمیت بسیاری قایل است و تصمیماتش را بدون مشورت انجام نمی دهد گفت: این موضوع مانعی برای تکرار سال های 84 تا 92 خواهد بود.

حمید قزوینی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به بخشی از اظهارات اخیر رییس جمهوری مبنی بر اینکه سال های 84 تا 92 تکرار نخواهد شد گفت: سخنان ایشان تبیین حقیقتی است که در ساختار رسمی و غیر رسمی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد؛ به این معنی که تمام مسوولان، نخبگان و آحاد جامعه به این جمع بندی رسیده اند که آنچه در آن سال ها اتفاق افتاد رویه غلطی بود که در حیات سیاسی مردم ایران غیر قابل دفاع است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در دولت قبل، یکی از اولین اقدامات، منحل کردن نهادهای مشورتی مانند سازمان مدیریت و برنامه ریزی همچنین شورای پول و اعتبار بود و به این ترتیب تصمیم ها در زمینه مسایل اقتصادی یک نفره گرفته می شد.

قزوینی با اشاره به اینکه عدم مشورت درباره مسائل اقتصادی در 8 سال گذشته موجب بروز مشکلات اقتصادی بسیاری شد افزود: متاسفانه در آن سال ها با کارشناسان برخورد سیاسی می شد و اقدام به عزل کارشناسانی که حتی تعلقات جناحی نیز نداشتنند می شد و یا اینکه به نظرات آنها توجهی نمی شد.

سخنگوی مجمع نیروهای خط امام (ره) گفت: دولت یازدهم برای نظرات کارشناسی اهمیت بسیاری قایل است و تصمیماتش را بدون مشورت انجام نمی دهد؛ این در حالی است که طی سال های 84 تا 92 اهمیتی برای کار کارشناسی یا مشورتی داده نمی شد و در واقع آنگونه رفتارها را می توان خلاف منافع ملی دانست.

به گفته وی مجموعه دستگاه اجرایی کشور طی آن سال ها مدل تک نفره را برای تصمیم گیری طراحی کرده بودند.

وی تصریح کرد: تقریبا همگان بر عدم تکرار سال های 84 تا 92 اذعان دارند؛ اگر چه برخی آن را با صدای بلند و برخی چون خودشان از مسببان اتفاقات آن سال ها بودند شجاعت صریح سخن گفتن در این زمینه را ندارند و به طریق دیگری آن را عنوان می کنند.

قزوینی گفت: از برکات آن سال ها این بود که به بلوغ سیاسی و فرهنگی جامعه کمک کرد و تمام ارکان جامعه متوجه شدند که آنچه در 8 سال گذشته رخ داد قابل توجیه نیست.

سخنگوی مجمع نیروهای خط امام(ره) ادامه داد: تجربه تاریخی آن سال ها به لحاظ فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی به بلوغ جامعه ایران کمک کرد و همه به این جمع بندی رسیدند که هزینه تکرارآن دوره را نپردازند.

وی با اشاره به اینکه یکی از تلاش های دولت روحانی عدم اداره کشور با هیجان زدگی است افزود: شخص روحانی و تیمش هیجان زده نیستند؛ روحانی تلاش می کند کشور را بر مدار قانون اداره کند که نمونه آن ارایه بموقع لایحه بودجه برخلاف 8 سال گذشته بود.

قزوینی گفت: دولت روحانی حتی در مواردی که مجلس تعامل خوبی با دولت ندارد برعکس سال های 84 تا 92 حریم مجلس را پاس داشته است و به دلایل اختلافات شخصی، روابط روحانی با مجلس دچار چالش نمی شود.

سیام(4)**م.ش**1449
کد N371718

وبگردی